گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) زنی را به اتهام «زنا» در رقه در شمال سوریه سنگسار کرد.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه داعش برای نخستین بار شامگاه روز پنج شنبه ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ یک زن را به اتهام زنا در شهرک الطبقه در حومه الرقه سنگسار کرد.
بر اساس گزارش فعالان سوری داعش این زن را پس از نماز عشا به یک بازار محلی در شهر الطبقه جهت سنگسار آورده و در همانجا حکم صادره را به اجرا گذاشت.

فعالان حاضر در شهر رقه اجرای این حکم توسط داعش را تایید کردند.

یکی از فعالان به نام ابو ابراهیم گفت: « این اولین بار است که چنین رویدادی در اینجا به وقوع می پیوندد.»
یک فعال دیگر که خود را هادی سلامه معرفی کرد گفت:« این زن حدودا سی ساله بود که یک دادگاه شرعی وی بطور حضوری را محکوم کرد.»

وی در ادامه گفت :«مردم رقه که شهر آنها تحت کنترل داعش است به شدت نسبت به این واقعه خشمگین هستند».

هادی افزود:«وضعیت کنونی دیگر قابل تحمل نیست. سنگسار بدترین مجازاتی است که تاریخ آن را شناخته است. بطوریکه مرگ سریع در مقایسه با آن رحمت است.»

این فعال سوری در پایان اظهار داشت که مردم شهر رقه در ترس و وحشت به سر می برند.

تشکیلات داعش در بهار سال 2013 به عنوان شاخه ای از «دولت اسلامی عراق» به سرکردگی ابوبکر بغدادی در سوریه سر بر آورد.

انقلابیون سوریه در آن زمان از هر نیرویی که آنها را علیه رژیم حمایت کند استقبال می کردند، با توجه به رفتارهای افراطی داعش، مانند آدم ربایی، قتل و اعدام فعالان مخالف بشار اسد به زودی مواضع خود را نسبت به این گروه تغییر دادند.

مخالفان مسلح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، گروه داعش را متهم می کنند که مهره ای در دست رژیم این کشور است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه در نتیجه جنگ میان داعش و دیگر مخالفان رژیم دمشق که از ماه ژانویه گذشته آغاز شده تا کنون بیش از 6 هزار نفر در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند.

داعش حدود دو هفته پیش با اعلام «خلافت اسلامی» در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه، ابو بکر بغدادی را به عنوان «خلیفه مسلمانان» تعیین کرد.