پنجشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۳


نامه سناتورهاي آمريكايي به وزير امورخارجه آمريكا درمورد حفاظت ليبرتي

تاریخ ایجاد در 31 تیر 1393
آقاي جان كري، وزير خارجه وزارتخارجه ايالات متحده آمريكا
ما اين نامه را مي نويسيم تا نگراني عميق مان را در مورد وضعيت عراق و سلامت مخالفان ايراني، اعضاي مجاهدين خلق، مستقر در كمپ ليبرتي در عراق، ابراز داريم. بطور مشخص، ما نگران هستم كه وضعيت غيرقابل پيش بيني امنيتي در عراق يك تهديد قريب الوقوع را براي نزديك به 3000 تن از ساكنان كمپ ايجاد كرده است.
 با توجه به وضعيت خطرناك امنيتي در حال حاضر در عراق، ما از شما مي خواهيم در مورد  تضمين حفاظت كمپ ليبرتي فشار بياوريد و انتقال ساكنان را به كشورهايي در خارج عراق، از جمله در ايالات متحده، تسريع كنيد.
همانطور كه مي دانيد يك دهه پيش ايالات متحده قول داد كه مجاهدان اشرف را كه اكنون در كمپ ليبرتي مستقر هستند، حفاظت كند. دولت عراق متعهد شده است ساكنان كمپ ليبرتي را در حالي كه پروسه انتقال به جلو مي رود، حفاظت كند. اما، ازسال 2009، بيش از صد تن از ساكنان كشته شده اند و كمپ ليبرتي هم مكرراَ مورد حمله قرار گرفته است.
وضعيت وخيم شونده امنيتي در عراق يك تهديد قريب الوقوع را متوجه كمپ ليبرتي كرده است. گزارشهاي مربوط به دخالت سپاه پاسداران ايران در صحنه در عراق عميقاَ نگران كننده هستند.
در عين حال، ما ميدانيم كه نه هيأت همياري ملل متحد در عراق (يونامي)، و نه نمايندگان دفتر كميسر عالي پناهندگان، در ليبرتي حضور ندارند.
ما به تلاشهاي وزارتخارجه براي كار با ساكنان كمپ ليبرتي در مورد انتخابهاي انتقال به كشورهايي در خارج از عراق توجه داريم و معتقديم كه انتقال شماري از آنها به ايالات متحده يك قدم مهم در اين پروسه است.
مايليم بار ديگر تأكيد كنيم كه ملزم كردن ساكنان ليبرتي براي نفي عضويت شان در سازمان مجاهدين به عنوان پيش شرط براي ورود آنها به آمريكا، كاري ناشايسته است، زيرا وزارتخارجه نامگذاري مجاهدين خلق را به عنوان يك سازمان تروريستي خارجي در سال 2012 ملغي كرده است. چنين پيش شرطي ساكنان را در وضعيتي غيرقابل قبول و در معرض خطر باقي مي گذارد.
سناتورهاي ايالات متحده آمريکا: جان مك كين، كارل لوين، روي بلانت، جين شاهين
سناي ايالات متحده
واشينگتن دي سي
17 ژوييه 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر