جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

تسخير 4پادگان نظاميان اسد توسط گردانهاي اپوزيسيون سوريه

تاریخ ایجاد در 26 تیر 1393
به گزارش تلويزيون الجزيره گردانهاي اپوزيسيون سوريه در استان ادلب سه پايگاه نظاميان اسد در اطراف پادگانهاي حمدانيه و وادي الضيف را تصرف كردند و در استان حما نيز رزمندگان ارتش آزادي سوريه يك  پايگاه نظاميان اسد در طيبة الامام  را به كنترل خود درآورند.و يك تانك و يك خودرو حامل مهمات نظاميان اسد را منهدم كردند.
از سوي ديگر گردانهاي اپوزيسيون سوريه در نبردهاي حومه دمشق يكي از پايگاههاي نظاميان اسد در اطراف شهر مليحه را منهدم و حداقل 20 تن از نيروهاي دشمن را به هلاكت رساندند. انقلابيون سوري در نبردهاي داخل اين شهر نيز موفق شدند يك تانك تي 72 و يك نفر بر زرهي نظاميان اسد كه توسط عناصر حزب الشيطان پشتيباني مي شدند را منهدم كنند.
ارتش آزادي سوريه  شهرك شيخ سعد در حومه غربي درعا را آزاد و تمامي گروهانها و گردانهاي وابسته به لشگر 61 نظاميان اسد در اطراف اين شهر را به كنترل خود درآوردند. رزمندگان ارتش آزادي سوريه  قبل از اعلام  تصرف كامل اين شهرك، گروهان  ترابري، گروهان 24 پياده نظام  و يك گردان زرهي اين تيپ را منهدم كردند. پيش از اين گردانهاي اپوزيسيون سوريه مقر لشگر 61 را به كنترل خود درآورده بودند در اين عمليات  رزمندگان سوري ميزان زيادي سلاح و مهمات را  به غنيمت گرفتند.
 در همين حال نظاميان اسد شهرهاي حلب، درعا، ادلب، حما، دمشق وحومه آن را با بشكه هاي انفجاري هدف قرار دادند شبكه حقوق بشر سوريه گزارش داد بر اثر بمباران شهرها و مناطق مسكوني سوريه توسط نظاميان اسد حداقل 54 تن از شهروندان سوري كشته و دهها تن ديگر زخمي شدند،
تلويزيون الجزيره : 26تير93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر