جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

خبرگزاري رژيم: چماق كنگره در دقيقه 90 مذاكرات بالا رفته است

تاریخ ایجاد در 26 تیر 1393
خبرگزاري آسوشيتدپرس روز چهارشنبه از يک ديپلمات غربي نقل کرد که رسيدن به توافق تا روز يکشنبه۲۹ تير،بسيار نامحتمل است و مذاکرات در ماه‌هاي آينده ادامه خواهد يافت.
به گفته اين خبرگزاري دو نفر از ديپلمات‌هاي نزديک به گفتگوهاي وين گفتند مذاکرات احتمالا زودتر به پايان خواهد رسيد، زيرا اختلافات عمده تا يکشنبه برطرف نخواهد شد.
در همين حال، بدنبال انتشار خبرهاي مربوط به نامه دو حزبي سناتورهاي امريكايي به اوباما كه در آن تاكيد شده كه هر گونه توافقي با رژيم ايران، مهلتي ۲۰ ساله داشته باشد و در اين مدت، بازرسي‌هايي «دقيق و موشکافانه» از تاسيسات هسته‌اي رژيم انجام شود، روزنامهٴ حكومتي اعتماد در مورد نقش كنگره در توافق احتمالي اتمي به نقل از يك كارشناس رژيم نوشت: اگر دولت آمريکا نتواند با کنگره به توافق برسد، نمي‌تواند هيچ تعهدي در مذاکرات وين ۶ به ايران و گروه پنج بعلاوه يک بدهد. خبرگزاري سپاه پاسداران نيز نوشت چماق تحريم کنگره در دقيقه 90 بالا رفته است. نمايندگان کنگره با استناد به صحبتهاي باراك اوباما که گفته است «شکاف واقعي زيادي» بين طرفين باقي مانده، مي گويند که دليلي براي تمديد مذاکرات وجود ندارد و قطار تحريم ها بايد يک بار ديگر راه بيفتد.
فارس 26تير93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر