به گزارش العربیه، وزارت بهداشت فلسطین، بامداد چهارشنبه اعلام کرد که براساس آخرین آمار 16 روز حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل به نوار غزه باعث شهادت 639 شهروند فلسطینی  وزخمی شدن 4050 تن دیگرشده است.

براساس همین گزارش 13 تن در بامداد امروز چهارشنبه 23-7-2014 در بمباران اسرائیل جان باختند.
وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد به علت شرایط ناپایدار حاکم بر نوار غزه دادن آمار دقیق ممکن نیست چون هر لحظه یک زخمی جان می بازد.

دکتر "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: "به علت حملات جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و قایق‌های جنگی اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، تا صبح امروز شمار کشته شدگان  به 639 نفر از جمله 162 کودک و 78 زن رسید و دست‌کم 4050 تن مجروح شده اند."

وی افزود: "بر اثر حملات بامداد امروز اسرائیل به اردوگاه خان یونس در جنوب نوار غزه سه تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند". پیش از این شهادت "وسام علاء النجار" 17 ساله یک شهروند جوان فلسطینی از خان یونس گزارش شده بود.
رژیم صهیونیستی اسرائیل از هفتم ژوئیه عملیات نظامی موسوم به «صخره سخت» را علیه نوار غزه آغاز کرده که دامنه این عملیات را از پنجشنبه گذشته با تهاجم زمینی به این منطقه فلسطینی تشدید کرده است.
طبق اعلام منابع فلسطینی، در جریان حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، 1090 منزل مسکونی تخریب و به بیش از 18070 منزل مسکونی دیگر خسارت‌های جزئی وارد شده است.
از سوی دیگر، با توجه به اذعان منابع رسمی اسرائیل، از آغاز عملیات نظامی علیه نوار غزه، 30 اسرائیلی از جمله دو غیرنظامی کشته و بیش از 435 تن دیگر از آنها مجروح شده‌اند.

لازم به یادآوری است که حملات اسرائیل علیه نوارغزه بی محابا ادامه دارد.

مقامات آمریکایی، فلسطینی، اسرائیلی و مصری امروز چهارشنبه 23-7-2014 در قاهره برای برقراری آتش بس بین اسرائیل و حماس در حال مذاکره و رایزنی هستند.
احمله سرائیل به مدرسه "انروآ" یا همان سازمان پناهندگان فلسطینی ملل متحد که خانواده بسیاری از فلسطینیان در آن پناه برده بودند، ده ها کشته برجای گذاشت.