سازمان ملل متحد می گوید که غیر نظامیان فلسطینی در نوار غزه، جایی برای پنهان شدن از حمله نظامی اسرائیل ندارند و کودکان گزاف ترین بها را می پردازند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ینس لایرکه سخنگوی دفتر کمک های انسانی سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «به طور فعل هیچ جای جای امنی برای غیر نظامیان در غزه باقی نمانده است.»

لایرکه ادامه داد تا کنون بیش ار 500 نفر در غزه کشته شده اند که به طور متوسط، 4500 نفر در هر یک کیلومتر مربع آن زندگی می کنند.

آژانس های امداد رسان اولویت را به حمایت از غیر نظامیان و انتقال زخمی ها به مراکز درمانی برای معالجه آن ها می دهند.
ل
ایرکه ادامه داد: «حدود 500 منزل در حملات هوایی اسرائیل به غزه ویران شده و بیش از 100هزار نفر برای یافتن سرپناه به مراکز سازمان های امداد رسان مراجعه کرده اند. این آوارگان علاوه بر سر پناه به غذا و آب احتیاج دارند.»

اسرائیل حملات هوایی خود را به غزه، هشتم جولای جاری آغاز کرد. تل آویو می گوید که قصد متوقف کردن حملات موشکی از غزه به مناطق اسرائیلی را دارد. تا کنون تلاش های دیپلماتیک برای محقق کردن آتش بس میان اسرائیل و فلسطینی ها، نتیجه بخش نبوده است.

در جریان تنش اخیر، دستکم 29 اسرائیلی کشته شده اند که دستکم 27 تن از آن ها نظامی بودند.

ژولیت توما از مسئولان صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفته است که در میان کشته شدگان فلسطینی، 121 تن کودک زیر 18 سال هستند. بنا بر این اعلام، حدود 900 کودک نیز زخمی شده اند.

لایرکه افزود که بر پایه ارزیابی ها، دستکم 107 کودک فلسطینی به کمک روانی و اجتماعی نیاز دارند. او افزود که بیش از 1.2 میلیون نفر در نوار غزه، آب در اختیار ندارند، شبکه های برق رسانی آسیب دیده اند و سوخت کافی برای به راه انداختن نیروگاه های برق وجود ندارد.

لایرکه تاکید کرد آب جوی ها که هم اینک بسیاری از فلسطینی ها از آن استفاده می کنند، زندگی و سلامت آن ها را به خطر می اندازد.