شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۳

خونین ترین تظاهرات در کرانه غربی در حمایت از مردم غزه

5:46:33 PM 1393/5/4
خرابیهای غزه در اثر حملات اسراییل
خرابیهای غزه در اثر حملات اسراییل


در حالی که تلاشهای برای برقراری آتش بس در غزه جریان دارد، کرانه غربی صحنه خونین ترین تظاهرات از سال 2005 است:
تلویزیون فرانسه24:
روز شنبه یک آتش بس موقت 12ساعته میان اسراییل و حماس صورت گرفت. به مردم غزه اجازه جمع آوری نیازهای اولیه و انتقال به محلهای امنتر داده شد. این در حالی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا، در تلاش است تا یک آتش بس هفت روزه در پایان ماه رمضان برقرار شود.

جان کری: «در این لحظه ما در حال کار روی یک آتش بس و صلح هفت روزه هستیم. هفت روز آتش بس انسان دوستانه در احترام به عید فطر. برای این که بشود افراد را نزد هم آورد و یک آتش بس دائمی و طولانی مدت ایجاد کرد. باید در این رابطه طرحهای مشخص اجرا شود»

در همین حال کرانه غربی شاهد خونین ترین تظاهرات بود. روز جمعه که روز خشم نامیده شده است هزاران فلسطینی در سراسر منطقه به خیابانها ریختند تا بزرگترین تظاهرات از انتفاظه دوم در 2005 را برگزار کنند. حداقل 6 فلسطینی کشته شدند. یکی از آنها توسط یک اسراییلی با شلیک گلوله کشته شد.

در سراسر کرانه غربی در کنار بیت المقدس و در نابلوس فلسطینی ها با سربازان اسراییلی درگیر شدند. ساکنان کرانه غربی کوکتل مولوتوف و سنگ پرتاب می کردند. سربازان اسراییلی با آب پاش، گاز اشک اور و گلوله های پلاستیکی و جنگی پاسخ می دادند. صبح روز شنبه، سربازان اسراییلی دو نوجوان فلسطینی را با ضرب گلوله کشتند. در شمال و جنوب کرانه غربی در دو تظاهرات جداگانه مردم در همبستگی با مردم غزه یک تظاهرات اعتراضی دیگر برپا کردند. قبل از آن در روز جمعه حداقل 5 فلسطینی در این منطقه کشته شدند. در شهر نابلوس اسرائیلیها به سمت یک گروهی از نوجوانان فلسطینی آتش باز کردند. یکی از این نوجوانان کشته شد. جرم آنها این بود که سنگ پرتاب می کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر