جمعه، تیر ۲۰، ۱۳۹۳

* برگزاری پنجمین مراسم سالگرد جان باختن امیر جوادی‌فر * زندانیان سیاسی در بندهای عمومی ممنوع‌الارتباط‌ هستند



برگزاری پنجمین مراسم سالگرد جان باختن امیر جوادی‌فر

پنجمین مراسم سالگرد جان باختن امیر جوادی‌فر یکی از قربانیان کهریزک، امروز پنج‌شنبه 19 تیرماه، در منزل پدری وی در تهران با حضور جمعی از فعالان حقوق بشری برگزار شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پنجمین مراسم سالگرد جان باختن امیر جوادی‌فر دانشجویی که پس از حوادث انتخابات 1388 در زندان کهریزک کشته شد، امروز پنج‌شنبه 19 تیرماه 1393، با حضور جمعی از فعالان حقوق بشری در منزل پدری وی برگزار شد.

گفته می‌شود این مراسم عصر امروز پنج‌شنبه، در منزل پدری وی در غرب تهران آغاز شد و پس از دو ساعت خاتمه یافت.

یکی از حاضرین در این مراسم که نخواست نامش فاش شود به کمپین گفت: علی جوادی‌فر پدر امير و پدر محمد کامرانى سخنرانى کردند. بابک جوادى‌فر برادر امیر هم سخنرانی کرد و سپس شعر و ترانه‌اى را براى امير و مادربزرگشان که 4 سال و نيم فکر مى‌کرد امير زنده است و در نهايت عيد امسال فوت شد، ساخته بود و روى پرده برد.

مراسم امروز با حضور مادران پارک لاله، خانواده کامرانى، کريم بيگى، زينالى، محمد نوريزاد، خانواده عبدالفتاح سلطانى، قديانى، روح‌الامينى، پيمان عارف و جمع قابل توجهی از فعالان حقوق بشری برگزار شد.

زندانیان سیاسی در بندهای عمومی ممنوع‌الارتباط‌ هستند

در پی اتخاذ تصمیماتی مبنی بر انحلال بند ۳۵۰ و افزایش شمار زندانیان سیاسی تبعید شده از بند مذکور به بندهای عمومی، مسئولین زندان طی اقدامی این افراد را با یکدیگر ممنوع الارتباط کرده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، پس از واقعه موسوم به پنجشنبه سیاه در بند ۳۵۰ و اتخاذ تصمیماتی مبنی بر انحلال بند مذکور، در حالی بر شمار زندانیان سیاسی در بندهای عمومی زندان اوین و رجایی شهر افزوده می‌شود که به آن‌ها اجازه ارتباط و گفت‌و‌گو با یکدیگر نیز داده نمی‌شود. به گفته یکی از زندانیان سیاسی محبوس در این بند، در هنگام ورود زندانیان سیاسی به بند تا حد ممکن سعی می‌شود که آن‌ها را در سالن‌های مختلف بفرستند تا امکان ارتباط آن‌ها را به حداقل برسانند. وی همچنین اضافه کرد: «ارتباط‌هایمان در اماکن عمومی مانند هواخوری و نمازخانه نیز توسط ناظرین و مسئولین کنترل می‌شود به طوری که بار‌ها تذکر داده‌اند که شما حق گفت‌و‌گو با یکدیگر را ندارید»

این گزارش همچنین از دو مورد تهدید زندانیان سیاسی به ضرب و شتم از سوی زندانیان عادی نیز خبر می‌دهد که با توجه به شرایط کاملا متفاوت این بند قابل تامل بوده و می‌تواند ابعاد تازه‌ای را در فشار بر این زندانیان رقم بزند.
[تاريخ مطلب: بيستم تير ۱۳۹۳ برابر با يازدهم ژوئيه ۲۰۱۴]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر