سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# درخواست زندانی سیاسی افشین سهراب زاده برای انتقال به بیمارستان رد شد



Efshin Suhrabzade Girti
26.1.2016

ماف نیوز: درخواست یک زندانی سیاسی کُرد جهت انتقال به بیمارستان که بدون معالجه از تهران بار دیگر به زندان میناب بازگردانده شده بود٬ رد شد.
به گزارش ماف نیوز٬ افشین سهراب زاده زندانی سیاسی کُرد که اخیرا بدون معالجه٬ بعد از دو ماه بار دیگر از تهران به زندان میناب بازگردانده شده بود٬ از مسئولین زندان درخواست کرده است که با عمل جراحی وی در یک بیمارستان شخصی با هزینه های خانواده اش موافقت کنند اما این درخواست وی با مخالفت روبرو شده است.
یک منبع مطلع از زندان میناب به ماف نیوز گفت: این زندانی هم اکنون در شرایط وخیم جسمی قرار داشته و در حالی که چند شب پیش بی هوش شده بود٬ حتی از انتقال وی به بهداری زندان نیز ممانعت به عمل آمده است.
این منبع گفت: بعد از رد درخواست وزارت اطلاعات جهت همکاری با آنها٬ به وی اعلام شده است یا باید در داخل زندان جان دهد و یا با آنها همکاری کند تا مورد معالجه قرار گیرد.
افشین شهراب زاده به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی، در معرض خطر جدی مرگ قرار دارد و تاکنون هیچ اقدام جدی جهت معالحه‌ی بیماری‌اش صورت نگرفته است.
زیبه باباصفری مادر این زندانی سیاسی ضمن هشدار در مورد مرگ حتمی فرزندش گفته است: “مسئولیت جان افشینم را متوجه آقای خامنه‌ای و تمامی کسانی که مانع از درمان و مرخصی وی هستند، می‌دانم.”
وی علی‌رغم وضعیت بد جسمی، چندین بار نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
افشین سهراب زاده از اهالی کرمانشاه٬ در هفدهم آذرماه سال ١٣٨٨ خورشیدی در شهر کامیاران دستگیر و به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد در شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج توسط قاضی “مصطفی طیاری” به ٢۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم گردید.
این زندانی تاکنون بارها در اعتراض به شرایط اسفناک این زندان و تبعیدش از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب اقدام به خودکشی و اعتصاب غذا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر