سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# عدم حفظ قرآن٬ محرومیت از ملاقات زن زندانی را در پی داشت

Zendan Zindan Iran

26.1.2016



به گزارش ماف نیوز، قدریه قادری زندانی سیاسی کُرد٬ از یک ماه پیش از هرگونه تماس و یا ملاقات با خانواده ی خود محروم شده است.

یک منبع مطلع از زندان یاسوج به ماف نیوز گفت: پیشتر به این زندانی سیاسی اعلام شده بود که بایستی اقدام به حفظ قرآن نماید تا بتواند از حق ملاقات با خانواده ی خود استفاده کند.

این زندانی ۲۵ ساله در پاسخ به این درخواست اعلام کرده بود: نمی تواند به چنین درخواستی تن بدهد در صورتی که چنین درخواستی عملا اجبار نامیده شده اما با این حال در آیین نامه ی داخلی زندانها در ایران آمده است.

این منبع گفت: بعد از مشاجره ی وی با مسئولین زندان بر سر این موضوع٬ از یک ماه پیش از تماس با خانواده و نیز حق ملاقات حضوری با آنها محروم شده است.
این زندانی سیاسی کُرد پیشتر نیز در اعتراض به “نگهداری در میان زندانیان جرایم عادی” در بند نسوان زندان یاسوج و “محرومیت از حق مرخصی”، دست به اعتصاب غذا زده بود.

محرومیت وی از ملاقات و مرخصی نیز در حالی است که مدتی پیش قاضی ناظر زندان یاسوج با درخواست مرخصی اش موافقت کرد و خانواده وی پس از انجام مراحل اداری٬ قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تهیه کرده بودند اما مسئول قضایی از صدور نامه‌ی مرخصی این زندانی امتناع کرده و به بهانه‌ی دریافت نامه‌ای از دستگاه‌های ذیربط در ارومیه مبنی بر مخالفت با اعزام او به مرخصی خارج از زندان، رویه ی اداری مرخصی متوقف شد.

این زندانی سیاسی در طول دوران بازجویی، سلول‌های انفرادی و بازداشت خود در زندان یاسوج به عفونت از ناحیه گوش، سردرد شدید و بی‌حسی یکی از دستانش مبتلا شده است.

قدریه قادری، در اواخر سال ۱۳۸۹ خورشیدی، در شهر ارومیه بازداشت و بیش از دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اطلاعات نگهداری شد. او پس از مدتی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

این زندانی سیاسی در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی، به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۷ سال زندان و تبعید به زندان یاسوج کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر