سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# آوایی برای زیبایی چهره شهر!



 
 
  1394/11/6




سفر آخوند شیاد روحانی به فرانسه برای 8بهمن برنامه‌ریزی شده، درست در همین روز هم تظاهرات بزرگ ایرانیان برای «نه» به روحانی، نه به موج اعدامهای جنایتکارانه رژیم ایران و نه به نقض افسارگسیختة حقوق‌بشر در ایران انجام خواهد شد. وقتی جوانان و دانشجویان ایرانی از این تظاهرات باخبر شدند، با بیانیه‌های خود از این تظاهرات حمایت کردند و از هموطنانمان در خارج کشور که امکان شرکت در این تظاهرات را دارند، خواستند که صدای در گلو مانده آنها را فریاد بزنند.

بخشهایی از این بیانیه‌ها و فراخوانها به شرح زیر است:
جمعی از دانشجویان آزادیخواه خوزستان نوشته‌اند: امروز وظیفه هر ایرانی آزادیخواه و وطن‌پرست است که در تظاهرات بزرگ ایرانیان در پاریس که علیه حضور آخوند روحانی شیاد برگزار می‌شود، شرکت کند! با شرکت در این تظاهرات بزرگ نشان می‌دهیم که این روحانی مکار نیست که ایران را نمایندگی می‌کند، بلکه مقاومتی سرفراز وجود دارد که نماینده مردم ایران است.

دانشجویان دانشگاه هرمزگان نوشتند، چگونه می‌توان صدای سرکوب شده مردم ایران را که زیر ستم ملایان دین‌فروش در حال له شدن است به تمامی جهان رساند؟ ملت ایران با پشتیبانی از تظاهرات بزرگ هموطنانمان در پاریس خلیفه پا به گور را له خواهند کرد!

جمعی از دانشجویان دانشگاه اهواز هم نوشتند که از شنیدن خبر سفر آخوند روحانی به فرانسه شوکه شدند، چرا که فرانسه به مهد آزادیها معروف است. از نظر این دانشجویان، دعوت از خون آشامی مانند روحانی که اعدام، سرکوب و فقر و بیکاری را نمایندگی می‌کند، محکوم است. این دانشجویان نوشتند اگر می‌شنیدیم که دولت فرانسه خواهان محاکمه روحانی به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر و سرکوب آزادیهاست ساده‌تر باور می‌کردیم. این دانشجویان آزاده از دولت فرانسه خواستند که هر چه سریعتر دعوتش را پس بگیرد و در کنار مردم ایران به دادخواهی خونهای به ناحق ریخته شده بایستد.

تشکل جوانان آزادیخواه ایران هم در بیانیه خود نوشتند که شگفتا رد پای دزد دهکده ما چقدر شبیه چکمه‌های کدخداست... این جوانان اضافه کردن که در حالی که دزدیهای پی‌درپی آخوندهای حاکم برملا می‌شود، کودکان ما در کوچه پس کوچه‌های فقر سر درگم می‌شوند... چهره شهر پر است از تصاویر دلخراش کودکان کار که به جای نشستن در کلاس‌های درس، در خیابانهای سرد و بی‌روح لحظه‌های سخت عمر کوتاهشان را سپری می‌کنند. در دل این تاریکی و سردی، در تو در توی کوچه‌های فقر، اما نور امید در دلهامان زنده است که همراه با دیگر هموطنانمان در تظاهرات بزرگ ایرانیان در پاریس فریاد برمی‌آورند آری به آزادی و دموکراسی در ایران، نه به آخوند روحانی! نه به او که این چهره را در شهر ما ترسیم کرده است!

آری، واقعیت این است که این درک و احساس مسئولیت دانشجویان و جوانان آزاده ایرانی بیانگر این است که به درستی به وظیفه تاریخی خودشان که پشتیبانی از پیشتاز و حرکت در امتداد آن است آگاه و متعهدند. یکی از دلایل وحشت رژیم از دانشگاه و دانشجو و قشر جوان میهنمان همین سطح از آگاهی و تعهد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر