سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# اهل سنت عراق خواستار حمایت بین‌المللی در مقابل جنایات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران شدند

تاريخ: AM 6:03:36 1394/11/6

شبه نظامیان عراقی



 
 
العربیه 5بهمن94 گزارشی از شکایت اهل سنت عراق به سازمان ملل‌متحد نسبت به جنایات شبه‌نظامیان وابسته به نیروی تروریستی قدس در مناطق سنی نشین پخش کرد.

در گزارش العربیه آمده است: ”فراکسیون سنی‌ها در پارلمان عراق و دیگر نیروهای سیاسی سنی در این کشور طی یک درخواست رسمی به سازمان ملل متحد، خواستار حمایت بین‌المللی جامعه اهل سنت در مناطق مختلف عراق به‌ویژه در دیالی در برابر جنایتهای هولناک «بسیج» که توسط سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران آموزش نظامی می‌بینند شدند.

سازمانهای حقوق‌بشری طی هفته‌های گذشته از جنایتهای هولناک «بسیج» گزارش‌های متعددی را به سازمان ملل‌متحد ارائه دادند.

در این گزارش همچنین آمده است: شبه‌نظامیان برخی از دستورات خود را مستقیماً از سپاه قدس دریافت می‌کند، در ماه‌های اخیر جنایتهای متعددی از قبیل کشتن کودکان، زنان، زنده سوزندان مردان و منفجر کردن منازل و مساجد اهل سنت در مقدادیه بغداد، دیالی، فلوجه رمادی و انبار مرتکب شده است.

در پی تکرار جنایتهای «بسیج» در مناطق سنی نشین و پاکسازی فرقه‌ای منظم علیه سنی‌ها توسط این شبه‌نظامیان، فراکسیون سنی در پارلمان عراق و دیگر شخصیتهای اهل سنت در صلاح‌الدین، دیالی، الانبار و بغداد با ارسال نامه‌یی به آیت‌الله سیستانی از او خواستند که دستور انحلال این نهاد قانون‌شکن را صادر کند.

به گزارش العربیه حیدر الملا، یکی از نمایندگان پارلمان با انتقاد شدید از ادامه اقدامات « جنایتکارانه» شبه‌نظامیان بسیج عراق مورد حمایت رژیم ایران که عملیات تخریب مساجد اهل سنت، ساختمانهای تجاری، منازل مسکونی، عملیات ترور ائمه اهل مساجد، ربودن تعداد زیادی از شخصیتهای مؤثر در مناطق سنی نشین به‌خصوص در منطقه المقدادیه در شرق بغداد، را دنبال می‌کند، گفت: «این جنایتها به هدف تغییر جمعیتی در مناطقی صورت می‌گیرد که تنها دهها کیلومتر با ایران فاصله دارد“. وی افزود: «رژیم ایران مسئول تمام این جنایتها است و تمام این اقدامات با برنامه‌ریزی و حمایت و پشتیبانی رژیم ایران انجام می‌گیرد.

بنا‌ به این گزارش همچنین اتحاد تجمع نیروهای سنی‌ها در پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که روی آوردن به سازمان ملل‌متحد تنها راه جلوگیری از قانون‌شکنی شبه‌نظامیان و پایان دادن به جنایت «بسیج» عراق، علیه سنیهاست.

در بیانیه اتحاد تجمع نیروهای سنی همچنین آمده است فراکسیون سنیها در پارلمان از همه روش‌های رسمی و قانونی استفاده خواهد کرد.

در همین حال برخی از سازمان حقوق‌بشری عراق گزارش دادند که این شبه‌نظامیان نه تنها در مقدادیه مرتکب جنایت علیه سنیها شدند بلکه در سلیمان بک واقع در جنوب شرقی بغداد نیز مرتکب چنین اعمالی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر