سه‌شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا - اعتراض به سفر رئیس رژیم رکورددار اعدام به ایتالیا

تاريخ: AM 9:38:38 1394/11/6

کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا



 
در اعتراض به سفر آخوند روحانی به ایتالیا و در محکومیت نقض فزاینده حقوق‌بشر در ایران، یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر حزب رادیکال ایتالیا توسط انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید برگزار شد.
 
 
در این کنفرانس، جولیو ماریو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا، مارکو پانلا، رئیس حزب رادیکال،
 
 
الیزابتا زامپاروتی، رئیس مشترک کمیته دوستان ایران آزاد در ایتالیا و عضو کمیته منع شکنجه شورای اروپا، سرجیو دلیا دبیر انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید و جمعی دیگر از اعضای حزب رادیکال و شماری از شهروندان ایتالیایی و حامیان مقاومت ایران برگزار گردید.
سخنرانان کنفرانس، با یادآوری کارنامه آخوند روحانی از جمله اعدامهای فزاینده به‌ویژه اعدام نوجوانان، پیروان سایر ادیان و مذاهب و اقوام مختلف ایران، و همچنین سرکوب زنان و روزنامه‌نگاران، را محکوم کردند.

کنفرانس با اشاره به اعدامهای فزاینده در ایران در دوران ریاست‌جمهوری آخوند روحانی که به بیش از 2000نفر بالغ می‌شود، و همچنین ضمن برشمردن نمونه‌هایی از شکنجه‌های ضدانسانی توسط دژخیمان رژیم، مجازاتهای غیرانسانی و سانسور اینترنت، خواستار قرار گرفتن موضوع اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران، در کانون مذاکرات مقامهای ایتالیایی با نمایندگان رژیم و منوط کردن هر گونه مراوده و معامله با رژیم به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران شده است.
 

 
 
این کنفرانس انعکاس گسترده‌یی در رسانه‌های ایتالیایی داشت. و تلویزیونهای کانالهای 1 و 2 و 3 و 5 و 8 ایتالیا به پخش گزارشهایی از این کنفرانس و وضعیت حقوق‌بشر در ایران پرداختند.
 
این کنفرانس همچنین در روزنامه‌های: کوریر دلاسرا، ایل مانیفستو و خبرگزاری آنسا نیز منعکس شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر