دوشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۴

#ایران#iran# احکام سنگین برای هموطنان بهایی گرگان صادر شد




احکام سنگین برای شهروندان بهایی گرگان صادر شد
 25.1.2016

خبرگزاری بام– دادگاه انقلاب گرگان جمعا ۱۹۳ سال حبس  برای تعدادی از شهروندان  بهایی صادر کرد.

به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از بهایی نیوز، شهنام جذبانی(مینودشت) و شيدا قدوسی(گرگان) هر کدام به به ١١سال زندان، فرح تبيانيان، پونه ثنايی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پريسا شهيدی، مژده ظهوری، پريوش شجاعی، تينا موهبتی، هنا عقيقيان( گرگان)، شهره صميمی( مينودشت)، بيتا هدايتی، وثاق سنايی و هنا كوشكباغی( گنبد كاووس) به ۹ سال زندان و روفيا پاكزادان، سودابه مهدی‌نژاد، ميترا نوری، شيوا روحانی، هوشمند دهقان، مريم دهقان، نازی تحقیقی( گرگان) كامليا بيدلی و نويد معلم (مینودشت) هر کدام به ۶ سال زندان محکوم شدند.
به گفته منابع مطلع این احکام قابل اعتراض بوده است و جمعا ۱۹۳ سال حبس تعزیری می‌باشد.

تعدادی از شهروندان بهایی که به احکام سنگین روبرو شده‌اند پیشتر همسر آنها نیز به زندان محکوم شده بودند و در حال حاضر دوران محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی به سر می‌برند.

فرح سنایی همسر فرهمند سنایی، پریسا شهیدی همسر کمال کاشانی و مژده ظهوری همسر فرهاد فهندژ می‌باشند و خانم شهره ضمیمی همسر شهنام جذبانی و خانم کاملیا بیدلی همسر نوید معلم از جمله کسانی هستند که به زندان محکوم شده‌اند. همچنین لازم به یادآوری است که پونه ثنایی و فرهمند ثنایی خواهر و برادر هستند.
نزدیک به ۲۰ شهروند بهایی که پیشتر در شهرهای گرگان و همچنین گنبد کاووس در ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۱ به صورت گسترده بازداشت شده بودند و این شهروندان با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر