یکشنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۴

#ایران#iran# خانواده‌ی یک فعال سیاسی تحت فشار اطلاعات مریوان هستند



خانواده‌ی یک فعال سیاسی تحت فشار اطلاعات مریوان هستند31.1.2016

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در روزهای اخیر مأموران ستادخبری اطلاعات مریوان با مراجعه به منزل یک شهروند کُرد، حکم توقیف اجرایی اموال غیرمنقول ایشان را ارائه کردند.

منزل آقای ناصر برزویی چند سال قبل در قبال آزادی مشروط فرزندش در زندان، تودیع وثیقه بود.

آنچنانکه خبرنگار کُردپا اعلام کرده، منصور برزویی فرزند ناصر اوایل اسفندماه ٩٢ به دلیل فشار نیروهای امنیتی مریوان، مجبور به خروج از کشور و اقامت در انگلستان شده است.

اکنون در اوایل هفته‌ی گذشته نیروهای اطلاعاتی با مراجعه به منزل ناصر برزویی و ارائه برگه‌ی توقیف و مصادره منزل، وی را نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند.

در گزارش ارسالی آمده است: قیمت منزل آقای برزویی در زمان تودیع وثیقه بر اساس صورت برداری و ارزیابی‌ها، بالغ بر ٣٠٠ میلیون تومان برآورده شد.

همچنین طی دو سال اخیر بارها ناصر برزویی به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و طبق گفته‌ی منصور؛ "در همه بازجویی‌ها از ایشان خواسته شده که یا فرزندتان را از خارج برگردانید و یا از مخالفت با نظام جمهوری اسلامی دست بردارد."

درباره نحوه‌ی خروج از ایران، منصور به آژانس کُردپا گفت: اواسط آبان‌ماه ٩٢ در پي تظاهرات وراهپيمایی در میدان شبرنگ مريوان برضد اعدام‌های اخير جمهوری اسلامی به همراه چند تن از دوستانم بازداشت و بیش از یک هفته را در سلول‌های اداره‌ی اطلاعات بودم.

این عضو انجمن سبز "چیا" در مريوان از محرومیت ادامه به تحصیل خویش بعد از حادثه تظاهرات میدان شبرنگ خبر داد و تصریح کرد: هر چند وقت يک بار به اطلاعات می‌رفتم بعد از یک مدت متوجه شدم چند تا از دوستام دوباره بازاداشت شده‌اند و از طريق دوستان خبردار شديم که قرار است من هم بازداشت شوم.

منصور برزویی از طریق آژانس خبررسانی کُردپا خواستار پایان شکنجه و فشار روحی بر پدر و خانواده‌اش گردیده و هرگونه عواقب چنین رفتاری را متوجه وزارت اطلاعات حکومت ایران دانست.

نهادهای امنیتی ایران طی سال‌های اخیر، با تهدید وثیقه‌گذاران مبنی بر توقیف اموالشان، فشار بر فعالان اجتماعی و سیاسی و بخصوص خانواده‌ی فعالین و زندانیان سیاسی را مضاعف کرده و در موارد بسیاری با ارجاع سند وثیقه‌گذاران به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، به مصادره اموال وثیقه‌گذاران اقدام کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر