دوشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۴

#ایران#iran# تعطیلی سنگبریهای الیگودرز و بیکارشدن ۵۰۰۰ کارگر

تاريخ: PM 7:21:39 1394/11/5

کارگران سنگ بری


 
دوشنبه 5بهمن ماه 94 خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) در گزارشی از تعطیلی سنگبریهای الیگودرز و بیکاری 5000 کارگر خبر داد.

از ۱۸۰ واحد سنگبری در شهرستان الیگودرز کمتر از ۱۰ واحد فعال است و تعطیلی ۱۷۰ واحد سنگبری سبب بیکاری حدود ۵ هزار کارگر شده است.
هم اکنون تعداد زیادی از معادن سنگ این شهرستان نیز به‌تبع معادن سایر شهرستانها به‌خاطر رکود و نداشتن صنایع تبدیلی به تعطیلی کشیده شده و تعداد زیادی از کارگران این واحدهای سنگ‌بری بیکار شده‌اند.

محمدتقی توکلی عضو مجلس ارتجاع از الیگودرز در رابطه با وضعیت سنگبریهای الیگودرز اذعان کرده است: ”با توجه به این‌که اکثر معادن شهرستان الیگودرز از نوع سنگ چینی (سنگ تزئینی) است به‌خاطر تغییر الگوی مصرف اکنون اکثر معادن این شهرستان تعطیل‌شده به‌طوری از 180 دهنه معدن‌ ، کمتر از 10 معدن فعال است.

خیلی از سنگبری‌هایی هم که به‌تبع آن سنگبری‌ها در الیگودرز ایجاد شد به‌خاطر این‌که از نظر فنی قیمت تمام‌شده بهره‌برداری از معادن بالا بود به‌دلیل اقتصادی، تکنولوژی قدیمی و نداشتن بازار تعطیل شدند. شهرستان الیگودرز در سنگ‌های تزئینی ساختمانی شرایط خوبی ندارد و اکثر کارگرهایی که در این معادن کار می‌کردند بیکار شدند“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر