چهارشنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۹۴

#ایران#iran# مقاله‌یی از کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد درباره توهم میانه‌روی آخوند روحانی

تاريخ: AM 9:26:30 1394/11/7

کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد


 
 
کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، همزمان با سفر آخوند روحانی به اروپا، بطلان چشم دوختن و سرمایه‌گذاری دولتهای غربی بر باندهای درونی رژیم تحت عنوان میانه‌رو و امکان تغییر در درون رژیم آخوندی را مورد بررسی قرار داده است.
در این مقاله آمده است:”در مورد جمهوری اسلامی ایران، نزدیک شدن به ”میانه‌روها “در میان دایره داخلی آخوندها یک رؤیای مداوم مقامات آمریکایی در 30سال اخیر بوده است. 
 
 
 
 
در سالهای نخستین، زمانیکه آمریکا با فروش سلاح به رژیم ایران برای آزادی گروگانها در ماجرایی که بعداً رسوایی ایران‌گیت نام گرفت چرخشی به سوی رژیم ایران انجام داد، منطق پشت قضیه این بود که با میانه‌روهای ایرانی رابطه برقرار کنیم.
این قضاوت غلط به بزرگترین بحران دولت ریگان تبدیل شد.


 
 
کن بلکول سپس به مرور سوابق آخوند روحانی به‌عنوان یکی از مهره‌های کلیدی رژیم طی سی سال گذشته و نقش او در تحکیم حاکمیت رژیم پرداخته و اعدامهای فزاینده در ایران از زمان به حکومت رسیدن وی طی دو سال گذشته، یادآوری کرده است.
 
کن بلکول آنگاه الزامات میانه‌روی از جمله لغو اعدام به‌ویژه اعدام نوجوانان، آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان پیروان سایر مذاهب و اقوام، رفع تبعیض علیه زنان و پیروان سایر مذاهب، تضمین آزادی بیان، عدم حمایت از دیکتاتور خونریز سوریه و پایان دادن به حمایت از سازمانهای تروریستی در عراق و لبنان و سایر کشورهای منطقه را برشمرده است.
 
 
کن بلکول سپس با نامحتمل دانستن امکان میانه‌روی در حکومت آخوندی می‌افزاید:” روحانی همان است که هست؛ رئیس‌جمهور یک حکومت دینی بیرحم که مورد نفرت مردم ایران بوده و وحشت و بی‌ثباتی را در تمامی منطقه گسترش می‌دهد.“
سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل سپس می‌افزاید:”اگر در مورد ماهیت واقعی روحانی شکی هست خوبست توجه کنیم که زمانیکه تیم ریگان در سال 1986 با نیت مثبت برای معامله با میانه‌روهای موهوم به تهران رفت، یکی از طرف حسابهای آنها کسی بجز همین حسن روحانی نبود.“

کن بلکول در پایان با طرح این سؤال که چه زمان ما از گذشته درس می‌گیریم نتیجه می‌گیرد:”بعد از 30سال جستجو در رژیم آخوندها برای میانه‌روهای تخیلی، زمان آن است که در خارج از رژیم دنبال میانه‌روهای واقعی ایران باشیم.“

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر