شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران#iran# یک زندانیان سیاسی کرد در معرض از دست دادن کلیه قرار دارد



30.1.2016


به گزارش ماف نیوز٬ صفیه صادقی از اهالی شهرستان سلماس  که مدت ۵ سال است در زندان مرکزی شهر سنندج نگه داری میشود٬  در وضعیت وخیم جسمی بسر برده و به دلیل ابتلا به چند نوع بیماری در وضعیت وخیمی قرار دارد.

این زن زندانی٬  به بیماری کلیوی و قلب مبتلا بوده و تا کنون از طرف مسئولین به وی اجازه داده نشده است که به بیمارستان بیرون از زندان انتقال یابد.

یکی از همبندیان وی به ماف نیوز گفت: وی چندین بار در تماس با مسئولین زندان٬ خواهان انتقال به یکی از مراکز درمانی بیرون از زندان شده اما تاکنون به وی اجازه ی انتقال به بیمارستان داده نشده است.

پزشک بهداری زندان گفته است: اگر به وی اجازه داده نشود که در بیمارستان بستری گردد، احتمال از دست دادن کلیه ها و به خطر افتادن وضعیت سلامتی وی دور از انتظار نیست.

صفیه صادقی زن کُرد ۲۶ ساله ی سلماسی در سال ۱۳۹۱ خورشیدی٬ از سوی شعبه‌ ی یکم دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی در آبان ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج در این شهر بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج منتقل و در آنجا به مدت نزدیک به ۴ ماه و نیم تحت بازجویی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر