شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران#iran# رئیس ائتلاف مخالفان اسد: دی مستورا به دنبال تحقق اهداف ایران است



 30.1.2016
 
 
 
دبی-العربیه.نت فارسی
 
در حالی که مخالفان اسد روز شنبه از مشارکت خود در مذاکرات ژنو 3 خبر دادند، خالد خوجه رئیس ائتلاف مخالفان سوری دی مستورا فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه را به تلاش برای اجرای اهداف ایران در سوریه متهم کرد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوری، در مصاحبه با روزنامه شرق الاوسط بار دیگر تاکید کرد تا زمانی که شرایط برای کمک‌های انسانی به مردم سوریه فراهم نشود، ما در هیج مذاکره شرکت نخواهیم کرد.
رئیس ائتلاف مخالفان سوری، گفت: آزادی زندانیان سیاسی، متوقف کردن بمباران ها مناطق مسکونی و رفع محاصره شهرها از مهمترین خواسته های اغلب مردم سوریه است که تحقق آن باید جزء اولویت های مذاکره با رژیم اسد باشد.

خالد خوجه از اینکه سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته به اجرای بندهای 12 و 13 قطعنامه شماره 2256 شورای امنیت جامه عمل بپوشاند، ابراز تعجب کرد و اظهار داشت:«اجرای این قطعنامه در واقع پایه و اساس گفتگوها بوده وبر اساس آن زمینه مذاکرات آماده می شود».
رئیس ائتلاف سوری‌ها همچنین از وقت‌کشی طرف‌های مسئول سازمان ملل متحد در امور مذاکرات انتقاد کرد و گفت:« ما در حال طی کردن مرحله ای از یک بحران سیاسی نیستیم، ما با مشکل جدی وخیم تر شدن اوضاع انسانی در سوریه هستیم،  دی مستورا در اظهارات خود مرتب می گوید گفتگوها میان طرفین سوری ! مگر ما در یک بحران دیپلماتیک هستیم؟».
خالد خوجه گفت :«به نظر می آید که دی مستورا خواهان تحقق اهداف ایران در سوریه است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر