جمعه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۳

سناتور جان مک کین: رفتار ما در مورد سوریه یک فصل شرم آور در تاریخ آمریکا است

6:58:54 AM 1393/3/9
سناتور جان مک کین
سناتور جان مک کین


سناتور جان مک کین در مصاحبه با فاکس نیوز می گوید بر اثر بی عملی و سیاستهای ضعیف دولت اوباما، بی ثبات ترین و ناامن ترین دوران را می گذرانیم.

فاکس نیوز: اوباما در سخنرانی اخیر خود گفت آمریکا هیچ وقت تا به این اندازه قوی نبوده است. آیا این حرف دقیق است؟ آیا ما الآن از هر زمان دیگر امن تر هستیم؟

سناتور جان مک کین: حرف من این است که در 5سال ریاست جمهوری باراک اوباما، شرایط خطرناک تر و بی ثبات تر از هر زمان دیگر می باشد. بهترین مثالی که من می توانم برای شما بزنم، اشتباه ما در مورد باقی نگذاشتن نیرو در عراق بود. ما ضعیف نیستیم، ولی غیرقابل اتکا هستیم. وقتی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اگر بشار اسد از مرز سرخ عبور کند مورد حمله قرار خواهد گرفت ولی بعد که مرز سرخ را رد کرد و ما حمله نکردیم، همین امر در سراسر جهان زلزله راه انداخت. من دارم به شما می گویم که اگر ما افغانستان را ترک کنیم. شما می توانید تکرار سناریویی عراق را در آنجا مشاهده کنید. ما بعد از جنگ در آلمان و ژاپن نیرو نگاه داشتیم. بعد از جنگ کره هم در کره نیرو نگاه داشتیم. هیچ اشکالی در باقی گذاشتن مقداری نیروی وجود ندارد. ولی شکست ما در عراق برای باقی گذاشتن نیرو در آنجا توسط همین دولت طراحی شده بود. در مورد سوریه باید بگویم این یک فصل شرم آور در تاریخ آمریکا است که ما سه سال پیش به این افراد کمک نکردیم. به خاطر عدم اقدام از طرف ما و ناتوانی ما در کمک به مردم سوریه 160هزار تن کشته شدند و میلیونها نفر هم کوچ داده شدند. منطقه در بحران فرو رفته است این موضوع تبدیل به یک کشمکش منطقه یی شده است. رژیم ایران با 5هزار نیروی حزب الله، تجهیزات و آموزش به طور کامل درگیر این موضوع است در حالی که ما نشستیم و این نسل کشی وحشتناک را تماشا کردیم و هیچ کاری هم انجام ندادیم. اصلاً هیچ کاری انجام ندادیم. الآن دیگر آموزش دادن و مسلح کردن اپوزیسیون کافی نیست. ما باید اقدامات بیشتر از این را انجام بدهیم. سه سال پیش ما می توانستیم این کار را بکنیم. ما باید به آنها تسلیحات ضدهوایی بدهیم تا بتوانند این هلیکوپترهای که بمبهای وحشتناک بشکه ای را فرو می اندازند و باعث کشته شدن زنان و کودکان بی گناه می شوند، نابود کنند. باید یک منطقه حائل راه بى اندازیم و باید به ارتش اپوزیسیون آموزش بسیار بیشتر بدهیم. ما باید این کار را بکنیم چون شرایط وخیم است.
در لایحه دفاعی که ما همین اخیراً از سنا عبور دادیم آموزش و مسلح کردن رزمندگان را گنجاندیم.. آمریکا غیرقابل اتکا است. به خاطر همین است که کسی به ما اعتماد ندارد، چه در خاورمیانه باشد و یا چه در ژاپن باشد. همه کشورها در حال بررسی راه حلهای بدون رهبری آمریکا هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر