جمعه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۳

فاجعه‌ای بدتر از ‌دریاچه ارومیه در اراک در حال رخ ‌دادن است‌


نابخردی حاکمان اسلامگرا نتایج فاجعه باری در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی برجا گذاشته است. اکنون تحت فشار مردم، "خودی های" نظام هم زبان گشوده اند. رئیس کمیسیون کشاورزی ‌آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه خشکسالی یک پدیده درازمدت با فرمول مشخصی است، اظهار داشت: تا زمانی که باران ببارد اما این بارش منجر به افزایش حجم سفره‌های آب زیرزمینی نشود، نمی‌توانیم بگوییم خشکسالی برطرف شده است. عباس رجایی گفت: خشکسالی همچون زلزله خاموش 8 ریشتری کشور را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه می‌طلبد در تعاریفی که در دولت مطرح است، خشکسالی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: امروز سد کمال‌صالح در اراک به نقطه بحرانی نزدیک شده و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
رجایی با اشاره به وضعیت درآمدی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در این استان بحث درآمدهای استانی است. براساس قانون اگر استانی مازاد درآمد داشته باشد باید 50 درصد از درآمد مذکور به خود آن استان باز گردد.
وی ادامه داد: استان مرکزی یک استان برخوردار است اما سهمش از کشور بسیار ناچیز است و مازاد درآمد را هم به این استان نمی‌دهد که این ظلم است و می‌طلبد بحث مازاد درآمد استانی، اگر نیاز به اصلاح قانون دارد هرچه سریعتر این اصلاح قانون انجام شود.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند غلط خصوصی‌سازی در اراک و استان مرکزی بیان داشت: اجرای نادرست خصوصی‌سازی و اصل 44 قانون اساسی صنعت این استان را به مرز نابودی کشانده و بیکاران جدیدی به جمعیت بیکار استان اضافه کرده است. هم‌اکنون صنعت این استان تنها با 25 درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کند که مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش بیمه ساختمانی را غیر متعارف دانست و تأکید کرد: بحث بیمه ساختمانی کارگران مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. در بودجه امسال، بیمه ساختمانی افزایش غیرمتعارفی داشته که این به نفع کارگران نبوده و موجب پایین‌آمدن رونق ساختمان‌سازی خواهد شد که می‌طلبد نسخه درستی برای این موضوع تعریف شود. 
رئیس کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به آلودگی هوا، گفت: شریان‌سازی برای ترافیک در این استان کار اساسی است که باید صورت گیرد و از ردیف اعتباری خاصی برخوردار باشد. امروز فاجعه‌ای بدتر از فاجعه دریاچه ارومیه در اراک در حال رخ‌دادن است، کارخانه املاح معدنی که مدیریتش در سمنان است و حق و حقوقی را به اراک نمی‌پردازد فاجعه زیست محیطی در آینده‌ای نه چندان دور در این شهر رقم خواهد زد.
رجایی خواستار ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر اراک - تهران شد و گفت: این استان باید از قطار سریع‌السیر بهره‌مند بوده تا مردم به راحتی بتوانند به تهران رفت و آمد کنند.
وی بر لزوم اختصاص اعتبارات مناسب به موزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: موزه دفاع مقدس در استان‌ها از ضرورت‌های اساسی است که باید در مجلس برای آن فکری کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: هم‌اکنون در مجلس بحث مالیات‌ها مطرح است، قانون مالیات‌ها مشکل دارد و مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مالیات پرداخت کنند بلکه آنها باید برای توسعه علم بکوشند.
ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: سال‌های متمادی است که سیاست‌های کشور توسط مقام عظمای ولایت ابلاغ می‌شود اما این سیاست‌ها بر زمین می‌ماند که اگر در این مقطع حساس از تاریخ نتوانیم حکیمانه و عاقلانه و با خرد و تدبیر راه درست را انتخاب کنیم خسارت بزرگی به کشور وارد خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر