به دنبال اعدام 40 تن از سوری ها به دست گروه "داعش" در شهر راس العین واقع در حومه حسکه، ائتلاف ملی مخالفان سوری روز شنبه 31-5-2014 به شدت اقدام این گروه تروریستی را محکوم کرد.

ائتلاف ملی مخالفان سوری، در بیانیه خود تاکید کرد که گروه داعش نه تنها یک گروه جنایتکار است بلکه دشمن انقلاب سوری ها است.

 در بیانیه ائتلاف همچنین بر ضرورت پشتیبانی از ارتش آزاد جهت حمایت از شهروندان سوری در برابر جنایت های گروه "داعش" و ارتش بشار اسد تاکید شده است .

داعش، نام مختصر "دولت اسلامی عراق و شام" است. این گروه از ادغام سازمان "امارت اسلامی عراق" که بخشی از نیرو های القاعده در عراق است با جبهه "النصره" که گروهی از جهادیون سوری هستند، تشکیل شده است. البته بعدها ابوبکر بغدادی رهبر "دولت اسلامی عراق و شام" بلافاصله ترکیب با جبهه النصره را رد کرد و دو ماه بعد ایمن الظواهری رهبر القاعده دستور لغو این ادغام را صادر کرد.

گروه "دولت اسلامی عراق و شام" که به اختصار داعش نامیده می شود. از آوریل 2013 تا کنون جنایت های زیادی را در مناطق تحت کنترل خود مرتکب شده است . این گروه با اجرای احکام باصطلاح شریعت اسلامی گروهی را اعدام و تعدادی را به صلیب بست. شکنجه و شلاق زدن مخالفان از ویژگی های بارز این گروه در مناطق تحت کنترل خود بوده است.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، این گروه تروریستی روز جمعه 30-5-2014 در یک اقدام جنایتکارانه دیگر 200 تن از کودکان و زنان کرد سوری را در منطقه حلب به گروگان گرفت.

تعداد دقیق افراد این سازمان اسلامگرای اسلامی مشخص نیست اما تصور می شود که شامل هزاران مبارز است که بخشی از آنها را جهادیون خارجی تشکیل می دهند.