شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۳

ایران: هشدار نسبت به اعدام قریب الوقوع غلامرضا خسروی پس از تحمل ۱۳سال زندان

زندانی سیاسی غلامرضا خسروی
زندانی سیاسی غلامرضا خسروی


غلامرضا خسروی ساعتهایی قبل به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت منتقل شد

فراخوان به ملل متحد، آمریکا، اروپا و مدافعان حقوق بشر برای جلوگیری از اعدام غلامرضا خسروی

ساعتهایی پیش زندانی سیاسی غلامرضا خسروی، برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت منتقل شد. غلامرضا خسروی که تا کنون جمعاً 12سال از زندگی اش را در سیاهچالهای رژیم آخوندی به سر برده صبح روز چهارشنبه 7خرداد، از بند 350 زندان اوین به دایره اجرای احکام این زندان منتقل شد. مزدور مؤمنی از سردژخیمان اوین او را به خاطر نقش مؤثر در مقاومت زندانیان بند 350 مورد تهدید قرار داد. او متعاقباً با دستان و پاهایی در زنجیر به قرنطینه زندان گوهردشت فرستاده شد.

دژخیمان در حمله وحشیانه 28فروردین به بند 350 اوین غلامرضا را با کینه و سبعیت خاصی مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح کردند و با بدنی خونین و کبود و در حالی که از ناحیه سر و صورت زخمی و گوش راستش پاره شده بود، به انفرادی بند 240 منتقل شد. او به رغم وخامت حالش همراه با دیگر زندانیان دست به اعتصاب غذا زد که به مدت 23روز و تا بازگشت به بند 350 ادامه یافت. شکنجه گران اوین به رغم وخامت حال او از کمترین رسیدگی درمانی به وی خودداری کردند. رضا سراج یکی از سردژخیمان اطلاعات با نام مستعار علوی در جریان حمله به بند 350 غلامرضا را تهدید کرد که حکم اعدامش را به زودی اجرا خواهد کرد. وی همچنین بستگان او را تهدید کرده بود که در صورت ملاقات با هر هیأت خارجی بازداشت شده و با حکمهای سنگینی مواجه خواهند گردید.

مقاومت ایران نسبت به اعدام قریب الوقوع این زندانی سیاسی هشدار می دهد و از جامعه جهانی به ویژه اتحادیه اروپا، دولت آمریکا و دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و عموم سازمانها و جوامع مدافع حقوق بشر و مدافعان کارگران خواستار یک اقدام فوری و مؤثر برای توقف این اقدام جنایتکارانه است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
سابقه: غلامرضا خسروی 49ساله، اهل آبادان، پدر یک فرزند، کارگر جوشکار، در 2اردیبهشت 91 به اتهام آخوند ساخته «محاربه» به اعدام محکوم شد. او از زندانیان سیاسی دهه 60 است که در سن 16سالگی به خاطر هواداری از مجاهدین متحمل 5سال زندان در کازرون شد. وی بار دیگر در سال 86 دستگیر شد و محروم از کمترین روند عادلانه حقوقی به شش سال حبس محکوم گردید. دستگاه قضاییه آخوندی در سال 89، در حالی که تنها دو سال از حبس او باقی مانده بود، او را به خاطر کمک مالی به مجاهدین دوباره محاکمه و به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم کردند. رژیم آخوندی او را بارها برای گرفتن اعترافها اجباری تلویزیونی تحت شکنجه قرار داد. وی که اکنون هشت سال از اسارتش می گذرد، جمعاً بیش از 40ماه را در سلولهای انفرادی و در شرایطی بسیار دشوار به سر برده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر