جمعه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۳

شرایط بحرانی تیم ایران در آستانه جام جهانی برزیل

دو هفته مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال، تیم ملی ایران از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست؛ با این حال برخی از بازیکنان ایرانی می‌گویند که رقیبانشان را در این مسابقات با مشکل مواجه خواهند کرد.

جام جهانی 2014 - 
این مقاله در این تاریخ منتشر شده پنجشنبه 29 مه 2014 - آخرین تغییرات در این تاریخ انجام شده است. پنجشنبه 29 مه 2014


تیم ملی ایران که در یک اردوی آماده‌سازی در اتریش به سر می‌برد، قرار است در آخرین روز این اردوی 18 روزه، یعنی فردا، به مصاف تیم ملی آنگولا برود.
آنگولا که از حضور در جام جهانی برزیل بازمانده، در جام جهانی 2006 آلمان توانسته بود ایران را با نتیجه یک بر یک متوقف کند.
تیم ایران فرداشب پس از آخرین دیدار تدارکاتی‌اش، به تهران خواهد رفت و آماده پرواز به سمت برزیل خواهد شد.
این تیم پیشتر در اتریش، دو دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های ملی بلاروس و مونته‌نگرو برگزار کرد، اما نتایج قابل قبولی به دست نیاورد و هر دو بازی را با تساوی بدون گل به پایان رساند.
ضمن آنکه حضور تقریبا کامل بازیکنان ایرانی در بازی با مونته نگرو چندان خوش یمن نبود و چند بازیکن تیم ملی ایران، با مصدومیت مواجه شدند.
امروز فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه ای در این باره نوشت که به دنبال اقدامات پیشگیرانه پزشکی، تعدادی از بازیکنان مصدوم در تمرینات روزانه به همراه سایر بازیکنان حضور نداشتند و به صورت اختصاصی تمرین کردند.
در میان بازیکنان مصدوم تیم ملی ایران، وضعیت هاشم بیک‌زاده از همه وخیم‌تر است.
رسانه‌های ایران گزارش داده اند که این بازیکن ایرانی زودتر از تیم ملی کشورش به برزیل سفر می‌کند در آنجا به درمان پای مصدومش بپردازد. فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرده که بیک زاده در سائوپائولو «تحت نظارت دقیق کادر پزشکی تیم ملی» قرار خواهد گرفت.
مصدومیت بازیکنان ایرانی در اردوی اتریش درحالی است که چند ماه پیش، اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال ایران در آفریقای جنوبی نیز بسیار بد برگزار شد.
کی‌روش، مربی پرتغالی تیم ملی ایران، بارها اعلام کرده که این تیم شانس چندانی برای راهیابی به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی برزیل ندارد.
امروز نیز خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اتریش، بر مشکلات تیم ملی ایران تأکید کرده و نوشته که ایران در تاریخ حضور خود در جام جهانی، هیچ گاه نتوانسته از گروه خود صعود کند.
آندریک تیموریان، بازیکن میانی تیم ایران به این خبرگزاری گفته که هیچ بازی جام جهانی برای این تیم آسان نیست.
با این حال این بازیکن اضافه کرده که ایران، تیم دست و پابسته‌ای برای حریفانش نخواهد بود.
دو بازی اول ایران در جام جهانی برزیل، در برابر نیجریه از باتجربه‌ترین تیم‌های آفریقایی، و آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی خواهد بود.
شاید ایران تنها به پیروزی در برابر بوسنی هرزگوین، تیمی که برای اولین بار در جام جهانی حضور دارد، امید بسته است.
هر چند که بر اساس نتایج به دست آمده از دوره‌های قبلی، ممکن است پیش از دیدار ایران و بوسنی، این دو تیم هیچ بختی برای راهیابی به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی برزیل نداشته باشند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر