شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۳

حمایت کمیته های پارلمانی و انجمنهای مدافع حقوق بشر از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

5:34:08 AM 1393/3/10
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس


در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، کمیته های پارلمانی، دولتمردان و شخصیتهای سیاسی در سراسر اروپا که طیف گسترده یی از احزاب و تمایلات و گرایشهای سیاسی را نمایندگی می کنند و همچنین انجمنها و سازمانهای مدافع حقوق بشر، حمایت خود را از این گردهمایی و اهداف آن اعلام می کنند.

در روزهای اخیر، حمایتهای گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا ، کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، کمیته سناتورهای ایتالیایی برای ایران آزاد، از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران اعلام شده است.

استرون استیونسون رئیس گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در بیانیه ی گروه پارلمانی به شرکت گسترده در گردهمایی برزگ ایرانیان در روز 6تیر در پاریس فراخوان داد.
در این فراخوان آمده است ”گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا یکی از اسپانسرکنندگان سیاسی کنگره سالانه اپوزیسیون دموکراتیک ایران می باشد. این گردهمایی بزرگ متشکل از دهها هزار ایرانی از سراسر دنیا، در پاریس در روز جمعه 27ژوئن ساعت 14 برگزار خواهد شد“.
گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که از حمایت فعال تعداد زیادی از پارلمانترها از گروه های مختلف سیاسی برخوردار است، در فراخوان تأکید کرد: ”تقریبا 100 شخصیت عالیرتبه سیاسی، 500 پارلمانتر از آمریکا، اروپا، کانادا، استرالیا و کشورهای عربی و خاورمیانه که طیف بزرگی از تمایلات سیاسی را نمایندگی می کنند، در این برنامه شرکت خواهند کرد“. گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا اعلام کرد: ”پارلمان اروپا نیز توسط یک هیأت سطح بالایی از نمایندگان از گروه های مختلف سیاسی نمایندگی خواهد شد“
در بخش دیگری از فراخوان گروه پارلمانی ایران آزاد آمده است: ”به عنوان یکی از بزرگترین برنامه های سال در حمایت از اهداف مردم ایران برای تغییر رژیم و یک ایران آزاد، ما شما را صمیمانه دعوت می کنیم تا در این همبستگی، شرکت کنید“.

سناتور ها، پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی، احزاب و سازمانهای حقوق بشری ایتالیا حمایت خود را از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در ویلپنت پاریس در روز 6تیر اعلام کردند.
سناتور لوچو مالان عضو هیأت رئیسه سنای ایتالیا طی پیامی از طرف کمیته سناتورهای ایتالیایی برای ایران آزاد با تأکید بر این که ”... از زمان روی کارآمدن روحانی، رژیم ایران خشونت بارترین دوران خود را سپری کرده است به طوری که بیش از دو سوم 660 اعدام سال 2013 در زمان روحانی انجام شده است“ ، حمایت این کمیته را از گردهمایی بزرگ 6تیر اعلام کرد و برای شرکت در آن فراخوان داده است.
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد نیز طی فراخوانی با امضا ء الساندرو پاگانو نماینده پارلمان و الیزابتا زامپاروتی و کارلو چیچولی رؤسای مشترک کمیته، حمایت خود را از گردهمایی 6تیر و اهداف آن اعلام کرد.
این کمیته تأکید کرد: ”در حالی که رژیم ایران به عنوان حامی اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه عمل کرده و به این دیکتاتور با حمایت مالی و تسلیحاتی کمک رسانده و هم چنان به پیشبرد برنامه هسته یی خود ادامه می دهد، گردهمایی 6تیر، نشانه حمایت رو به رشد برای تغییر دموکراتیک توسط مردم ایران می باشد و سیاستمداران و ایرانیان از سراسر دنیا در آن شرکت می کنند“.
سناتور آنتونیو راتزی دبیر کمیسیون خارجی سنای ایتالیا نیز طی پیامی اعلام کرد:
همه شما را به یک تظاهرات بزرگ برای ایران آزاد در 27ژوئن دعوت می کنم. حمایت از مریم رجوی این بانوی قدرتمند و پرصلابت که اعتقاد به آزادی هموطنانش و به مردم ایران دارد بسیار مهم است.
من سال گذشته همراه با پارلمانترها و سناتورهای ایتالیایی در تظاهرات مقاومت شرکت کردم و امسال هم هم چنان حضور خواهیم داشت و نه تنها ما، بلکه از سراسر نقاط جهان در این تظاهرات شرکت می کنند.
آزادی یک ضرورت است و مردم ایران آرمانشان آزادی است. مریم رجوی به آزادی ایمان دارد و به همین خاطر است که حتی از خارج از سرزمین خودش برای آن مبارزه می کند، چرا که به مردم میهنش و به سرزمین اش و به هموطنانش عشق می ورزد.
روحانی در رابطه با آزادیها خیلی وعده ها داد ولی به هیچ کدام از قولهایی که داده بود عمل نکرد.
در کمپ لیبرتی انسانهایی هستند که هم چنان در معرض کشتار و اذیت و آزار هستند و این قابل قبول نیست،
ما بایستی از آنها حمایت کنیم، ما بایستی از آزادی و از ایران آزاد حمایت کنیم.
سرجیو دلیا دبیرکل انجمن به قابیل دست نزنید در پیام خود گفت:
از شما به طور جد می خواهم که در کنوانسیون بزرگ مقاومت ایران در 27ژوئن حاضر باشید. آنها تنها کسانی هستند که می توانند مقاومت را نمایندگی کنند مردان و زنان مقاومت، نه تنها در داخل کشور بلکه همچنین در خارج و آنها امید برای تغییر واقعی رژیم در ایران هستند.
ایران موضوع کمپین لغو حکم اعدام در جهان در 10، 20سال اخیر بوده است. انتخابات ریاست جمهوری ژو ئیه گذشته در ایران، از طرف ما (غربی ها) که در رئیس جمهور جدید به اصطلاح مدره، یک امید به تغییر در داخل رژیم را می دیدند اکنون آن را تکذیب می کنند، این توهم بود، همانند آنچه که در دوره های گذشته از جمله به اصطلاح مدره هایی مانند خاتمی و غیره وجود داشت. تحت ریاست جمهوری روحانی اعدامها افزایش پیدا کرده اند و تا امروز بیش از 750نفر اعدام شده اند یعنی از ژوئیه سال گذشته تا امروز. دو سوم اعدامها در ایران در سال 2013 در زمان ریاست جمهوری روحانی به اصطلاح رفرمیست صورت گرفته است.
به عقیده من شرکت در تظاهرات 27ژوئن در پاریس مهم است چون معتقدم که در آن گردهمایی در آن کنوانسیون مردان، زنان و جوانان از سراسر جهان، وابسته به مقاومت ایران، و حتی افرادی که وابسته به مقاومت ایران نیستند، دهها هزار نفر در این گردهمایی شرکت می کنند. منهم شرکت می کنم زیرا تکرار می کنم که تغییر رژیم در این کشور می تواند برای ثبات، امنیت و صلح آن منطقه مهم باشد و شروع آن می تواند تاثیرگذاری روی عراق باشد که تبدیل به یک وابسته به رژیم ملاها شده و عجیب نیست که عراق نیز تبدیل به یک رژیم خونریز مانند رژیم جلاد ملاها شده است. بنابراین باز سفارش می کنم. به شرکت همگی در 27ژوئن در پاریس.
آنتونیو استانگو رئیس انجمن حقوق بشری هلسینگی واچ ایتالیا اعلام کرد:
ما همراه با دهها هزار ایرانی از بسیاری از کشورهای جهان روز 27ژوئن در پاریس خواهیم بود برای این که شهادت بدهیم از طرف سیاستمداران و فعالان حقوق بشر ایتالیا و همبستگی خودمان را با مردم ایران و با تمامی کسانی که برای آزادی مبارزه می کنند ابراز کنیم. آزادی چیزی است که در قلب همه جهانیان جای دارد، در قلب همه کسانی که در مقابلشان یک رژریم دیکتاتوری قرار دارد و در قلب کسانی که علیه دیکتاتوری خونریز ایران که یکی از بی رحم ترین دیکتاتوریهای جهان است و سالهاست در ایران حاکم است می جنگند. و فکر می کنم که همگی بایستی کاری انجام دهیم. متحد و یکپارچه با کسانی باشیم که برای حقوقشان مبارزه می کنند چرا که حقوق بشر در ایران حقوق همه ماست.
پیام مخصوص من به خواهران و برادران و دوستانم در کمپ لیبرتی در عراق می باشد که مورد حمله قرار گرفتند، تعدادی از آنها کشته شدند، در اشرف قتل عام شدند، تعدادی هم در کمپ لیبرتی جان باختند.
وظیفه جامعه بین المللی است که برای کمک در کنار آنها باشند نه تنها در رابطه با مبارزه شان برای آزادی و دموکراسی در ایران، بلکه برای این که در نهایت بتوانند ایران را به نقطه ای برسانند که همه آزادانه امور خود را به پیش ببرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر