عبدالفتاح السیسی، رئیس سابق ستاد ارتش مصر، با پیروزی قاطع و بدست آوردن 92 درصد آرا به ریاست جمهوری مصر انتخاب شد. به گزارش العربیه نت، شمارش های اولیه در روز پنجشنبه 29 مه 2014 حکایت از پیروزی قطعی سیسی دارند.

بنا بر ستاد انتخاباتی سیسی، او در این انتخابات بیش از 23 میلیون رای را بدست آورده است. حمدین صباحی، رقیب انتخاباتی سیسی توانست 735 هزار رای را از آن خود کند، و کمی بیش از یک میلیون رای نیز باطل اعلام شده است.

تمام نتایج اعلام شده تا کنون غیر رسمی هستند، و آمار رسمی این انتخابات را "کمیسیون انتخابات ریاست جمهوی مصر" متعاقبا اعلام خواهد کرد.

بعد از آنکه روز چهارشنبه یکروز دیگر به روزها انتخابات اضافه شد، 44 درصد رای دهندگان در این انتخابات شرکت کردند. در انتخابات قبلی که در ژوئن 2012 برگزار شد 52 درصد شرکت کرده بودند.
بر اساس تمامی پیش بینی ها در روزچهارشنبه، روز پایانی انتخابات، سیسی بر رقیب خود صباحی بطور آشکاری پیشی گرفته بود.
با آشکار شدن نتایج انتخابات، مراسم جشن و آتش بازی در قاهره نمایان شد. هواداران سیسی با حمل پرچم مصر و بصدا درآوردن بوق خودروهای خود به خیابانهای این شهر آمدند. این مراسم تا ساعاتی از صبح روز پنجشنبه ادامه داشت.
صباحی، رقیب سیسی، شکست خود در این انتخابات را پذیرفت، و یک مقام ستاد او به شبکه خبری العربیه گفت: "ما به رای مردم احترام می گذاریم."
هواداران سیسی، بعد از آنکه او در یک قیام مردمی محمد مرسی را از ریاست جمهوری برکنار کرد، معتقدند که او شخصیت قدرتمندی است که می تواند آرامش را به مصر بازگرداند.