جمعه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۳

بیانیه اکثریت سنای هلند در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت

5:59:26 AM 1393/3/9
بیانیه اکثریت سنای هلند در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت
بیانیه اکثریت سنای هلند در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت


اکثریت اعضای مجلس سنای هلند شامل یک معاون نخست وزیر و سه وزیر سابق که احزاب سیاسی مختلف این کشور را نمایندگی می کنند بیانیه یی تحت عنوان «حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در ایران» امضا کردند. در این بیانیه که در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس انتشاریافته، آمده است:
نقض وخیم و سیستماتیک حقوق بشر در ایران با شدت تمام ادامه دارد. دیکتاتوری دینی حاکم به نحو بی رحمانه ای جوانان، زنان، اقلیتهای قومی و مذهبی و تمامی مخالفان را سرکوب می کند. پس از انتخاب روحانی (تنها ظرف 9ماه) بیش از 700تن اعدام شده اند که 200 مورد آن به سه ماه اول 2014 تعلق دارد. این به خوبی نشان می دهد هیچ تغییری در زمان روحانی در ایران در کار نبوده است. اما متأسفانه جامعه جهانی به خاطر منافع اقتصادی و تحت الشعاع مذاکرات اتمی، بر وضعیت فاجعه بار حقوق بشر در ایران چشم بسته است.

به موازات سرکوب داخلی، فاشیسم دینی حاکم بر ایران، حدود 3000 پناهنده ایرانی در کمپ لیبرتی در عراق را از طریق حکومت عراق تحت شدیدترین اقدامات سرکوبگرانه قرار داده است. تا کنون 116تن از آنها در اثر حمله نیروهای عراقی کشته و 7تن از جمله 6 زن به گروگان گرفته شده و 1300تن زخمی شده اند. در حالی که لیبرتی در سال 2013 چهار بار هدف حملات موشکی قرار گرفته، دولت عراق از اجرای حداقل تدابیر امنیتی در این کمپ جلوگیری می کند.

دیکتاتوری مذهبی برای مقابله با بحرانهای عمیق داخلی و خارجی، علاوه بر سرکوب داخلی به صدور تروریسم و جنگ افروزی در منطقه از جمله در سوریه، عراق و لبنان و به برنامه مخفی خود جهت دستیابی به بمب اتمی ادامه می دهد.

با توجه به نکات فوق ما امضا کنندگان بر این موارد تأکید می کنیم
- پرونده نقض حقوق بشر در ایران به ویژه قتل عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 1988 (سال 1367) و همچنین پرونده قتل عام اول سپتامبر 2013 در اشرف باید به شورای امنیت ملل متحد و دادگاه بین المللی جنایی ارجاع شود و مسئولان این جنایات به دست عدالت سپرده شوند.

-آمریکا و ملل متحد باید حکومت عراق را به آزادی 7 گروگان اشرفی و تأمین الزامات حداقل حفاظتی در لیبرتی وادار کنند و یک تیم ناظر ملل متحد به طور 24ساعته در داخل لیبرتی مستقر سازند.

- ما خواستار انتقال فوری ساکنان لیبرتی به آمریکا و اتحادیه اروپا هستیم و تا زمانی که ساکنان در عراق هستند، آمریکا و سازمان ملل باید امنیت و سلامت آنها را تضمین کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر