جمعه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۳

اعتصاب 3 هزار واحد صنفی آهن فروشان تهران در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده


رییس اتحادیه آهن فروشان از اعتصاب 3 هزار واحد صنفی (آهن فروشان تهران) از روز سه شنبه  6 خرداد 93 خبر داد.

محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعطیلی بازار بزرگ آهن از چند روز گذشته و ركود در این بازار اظهار داشت: آهن‌فروشان نسبت به نحوه محاسبه مالیات برارزش افزوده اعتراض دارند.

وی افزود:هم اكنون وضعیت بازار آهن چندان مساعد نیست، مگر این افراد چقدر درآمد دارند كه چنین مالیات های سنگینی برای این صنف در نظر می گیرند.

وی ادامه داد: برای واحد صنفی كه 100 میلیون تومان ارزش دارد چرا 400 یا 500 میلیون تومان مالیات در نظر می گیرند؟ این ارقام اصلا قابل پرداخت نیست.

آزاد خاطر نشان كرد: آهن فروشان یك بار در زمان خرید آهن از بورس كالا 8 درصد مالیات برارزش افزوده را می پردازند پس باید نسبت به مابه التفاوت فروش آهن از این افراد مالیات اخذ شود.

رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینكه در فروش آهن تنها 1 درصد سود محاسبه می شود افزود: ضرورت دارد سازمان امور مالیاتی مطابق با ماده 3 قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام كند.

آزاد تصریح كرد: روز شنبه 10 خرداد ماه 93  آهن فروشان طی جلسه ای كه در استانداری تهران برگزار خواهد شد اعتراضات خود را بیان می كنند كه امیدواریم با رسیدن به نتیجه مطلوب توافقات مناسبی در این زمنیه حاصل شود در غیر این صورت اعتصاب ادامه دار می شود.

[تاريخ مطلب: نهم خرداد ۱۳۹۳ برابر با سی ام مه ۲۰۱۴]

پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر