شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۳

پاسخ روحانی به حملات باند خامنه ای: برخی بیکار هستند و مدام غصه آخرت مردم را می خورند



10:20:53 AM 1393/3/10
سخنرانی آخوند روحانی
سخنرانی آخوند روحانی


آخوند حسن روحانی امروز شنبه 10خرداد پاسخ موج حملات روز گذشته امام جمعه های خامنه ای را داد و گفت: «بعضی از مردم واقعاً بیکارند، کار ندارند، شغل ندارند دچار توهمات هستند، مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند، اما نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست. هیچ کدام را نمی دانند. همه اش غصه می خورند».

آخوند روحانی افزود: «وقتی از امر بمعروف و نهی از منکر در اسلام می گوییم، بعضیها باز می گویند فلانی رفت از غرب تعریف کرد».

روز جمعه 9خرداد امام جمعه های باند خامنه ای در تهران، مشهد، اصفهان، قزوین و سایر شهرها در واکنش به سخنان آخوند روحانی که گفته بود ”بازور و شلاق نمی توان مردم را به بهشت برد ”، حملات شدیداللحنی به وی کردند.

آخوند احمد علم الهدی در نمایش جمعه مشهد گفت: «شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد».

امام جمعه رژیم در نمایش جمعه قزوین گفت: «اصرار نکنید مردم را به جهنم ببرید، همکار شیاطین نشوید... . در غیراین صورت 'مردم آرای خود را از کسانی که لیاقت ندارند پس می گیرند».

اظهارات روحانی که نمی توان مردم را زور و شلاق به بهشت برد، پاسخی به سخنان چندی پیش خامنه ای بود که گفته بود: «گاهی شنیده می شود کسانی در گوشه و کنار وقتی صحبت از هدایت و راهنمایی و بیان حقایق دینی و اینها می شود، می گویند آقا مگر ما موظفیم مردم را به بهشت برسانیم. خوب بله. بله همین است. حاکم اسلامی فرقش با حکام دیگر در همین است. حاکم اسلامی می خواهد کاری کند که مردم به بهشت برسند».

آخوند روحانی در ادامه سخنان امروز خود با اعتراف به اوضاع وخیم محیط زیست گفت: «مسأله محیط زیست از مرز سیاسی فراتر رفته است. شاید شما باور نکنید ما در ملاقاتی که با نخست وزیر عراق داشتیم علی القاعده می بایست مسائل منطقه یی و مسائل سیاسی و مسائل دوجانبه را بیشتر بحث کنیم، بیشترین بحث من با او راجع به ریزگردها بود. یعنی یکساعت و خورده ای ما با هم بحث کردیم، من بیست دقیقه تا بیست و پنج دقیقه راجع به ریزگرد با او صحبت می کردم. او راجع به تروریسم صحبت می کرد من می گفتم این ریزگردها هم یکنوع تروریسم است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر