شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۳

اخبار زندانیان سیاسی


تایید محکومیت سه فعال سایبری اهل‌سنت ترکمن

حکم ۲۳ ماه زندان برای دانیال بابایانی، نعمت الله کمی و حبیب‌الله بیگزاده در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه شهروند ترکمن اهل‌سنت بدلیل فعالیت در فضای مجازی و بخصوص فیسبوک بازداشت شدند و در شعبه اول دادگاه انقلاب گنبد در ۱۹ آذر ماه سال گذشته هرکدام به ۲۳ ماه زندان محکوم شدند.

طی حکم شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان گلستان حکم این سه فعال سایبری عینا به تایید رسید.

همچنین عبدالناصر خرمالی دیگر متهم این پرونده به تحمل دوضربه شلاق و همچنین سه میلیون هفتاد هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

اتهامی که این افراد بخاطر آن محاکمه و محکوم شدند توهین به رهبری، اهانت به رهبر انقلاب، نگهداری ماهواره، اهانت به امامان شیعه و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است.

مخالفت مجدد دادیار با اعزام عبدالفتاح سلطانی نزد پزشک

جرس: در پی جلوگیری از انتقال عبدالفتاح سلطانی به دندانپزشکی، دادیار خدابخشی امروز دهم خرداد ماه بار دیگر از اعزام وی نزد پزشک برای بررسی بیماری گوارشی ممانعت کرد.

اجازه‌ی انجام امور درمانی و پزشکی و ملاقات‌ها همگی در اختیار دادیار خدابخشی است اما به گفته‌ی خانواده‌های زندانیان سیاسی وی در اجرای آن به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و موجبات نارضایتی خانواده‌ها و زندانیان را فراهم می‌کند.

سلطانی مدتهاست  دچار بیماری گوارشی است که اخیرا دچار کاهش وزن نیز شده است، با این حال از اعزام وی به پزشک ممانعت به عمل می‌آید.

عبدالفتاح سلطانی از وکلای حقوق بشر ایران عصر روز شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر این حکم به ۱۳سال حبس کاهش یافت.

ادامه حبس حسین نورانی نژاد در انفرادی بند ۲ الف

ندای سبز آزادی: با گذشت نزدیک به چهل روز از بازداشت حسین نورانی نژاد عضو جبهه مشارکت وی هنوز در انفرادی  بند ۲ الف سپاه به سر می برد.

اول اردیبهشت سال جاری،  ماموران امنیتی که خود را مامورین سپاه معرفی کردند با مراجعه به منزل نورانی نژاد وی را بازداشت کردند. مامورین امنیتی همچنین بخشی از وسایل شخصی حسین نورانی نژاد را نیز با خود بردند.

به گزارش ندای سبز آزادی، با گذشت نزدیک به چهل روز این زندانی سیاسی تنها دو تماس تلفنی و یک ملاقات حضوری کوتاه داشته است.

هر چند بعد از بازداشت حسین نورانی نژاد گفته شد برای وی قرار وثیقه صادر شده است، اما پیگیری های متعدد خانواده برای آزادی موقت وی  به نتیجه نرسید.

بر اساس گفته های وکیل و خانواده حسین نورانی نژاد،   فروردین ماه سال گذشته در حالی که وی برای ادامه تحصیل به استرالیا رفته بود،  برای او پرونده ای غیابی با اتهامات تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام تشکیل شده است.

حسین نورانی نژاد به جز چند مصاحبه که در آن مردم را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده بود، فعالیت سیاسی دیگری نداشته است.

هر چند حسین نورانی نژاد برای ادامه تحصیل به طور قانونی از کشور خارج شده بود، اما طی روزهای گذشته سایت های وابسته به نیروهای امنیتی گزارش های ساختگی از چگونگی بورسیه تحصیلی وی منتشر کردند.


پیک ایران [تاريخ مطلب: دهم خرداد ۱۳۹۳ برابر با سی و يکم مه ۲۰۱۴]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر