یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

جنگ تمام عیار اسرائیل علیه مردم غزه



• محله شجاعیه در شرق غزه در تمام طول شنبه شب و صبح یکشنبه، زیر سنگین‌ترین حملات توپخانه‌ای اسرائیل بوده است. دست کم ۴۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند. اجساددر خیابان و زیر آوار رها شده‌اند ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
يکشنبه  ۲۹ تير ۱٣۹٣ -  ۲۰ ژوئيه ۲۰۱۴


ارتش اسرائیل روز یکشنبه (۲۰ ژوئیه/ ۲۹ تیر) اعلام کرد که نیروهای این کشور شامگاه شنبه حملات زمینی خود به نوار غزه را گسترش داده‌اند. بر این اساس، برای آن چه اسرائیل "مقابله با ترور در نوار غزه" می خواند، نیروهای جدید وارد عمل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری های خارجی جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیل از نیروی زمینی ارتش این کشور پشتیبانی می‌کنند. گزارشگر خبرگزاری الجزیره صبح یکشنبه خبر داد که آتش توپخانه اسرائیل هم سنگین‌تر شده است.

بنابر گزارش دویچه وله، ارتش اسرائیل تخریب تونل‌های زیرزمینی حماس و تخریب قدرت خمپاره‌پراکنی شبه‌نظامیان نزدیک به این تشکیلات را از اهداف اصلی حضور نیروی زمینی خود در غزه اعلام کرده است.

افزایش شمار قربانیان

بنا به اعلام ارتش اسرائیل، در درگیری‌های روزهای اخیر دو سرباز دیگر این کشور هم کشته شدند. با این حساب شمار تلفات اسرائیل از آغاز حمله زمینی به غزه تا شامگاه پنجشنبه به ۵ تن رسید. یک سرباز اسرائیلی در آغاز حمله زمینی از سوی همقطارانش به اشتباه هدف قرار گرفت و جان باخت. دو تن از قربانیان اسرائیلی غیرنظامی بوده‌اند. آنان در حملات خمپاره‌ای حماس جان خود را از دست داده‌اند.

در برابر این پنج نفر، صدها غیرنظامی فلسطینی در غزه جان باخته اند. بنا بر آخرین گزارش‌ها، شمار تلفات فلسطینی‌ها از مرز ۴۰۰ تن گذشته که بیش از ۱۰۰ تن از آنان، به گفته سخنگوی نیروهای امداد و نجات فلسطینی، از زمان شروع حمله زمینی ارتش اسرائیل تاکنون کشته شده‌اند. کودکان از جمله قربانیان اصلی حملات هستند.

به گزارش منابع فلسطینی، در حمله هوایی ساعات گذشته اسرائیل به محل سکونت خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس، چهار تن کشته شدند. همسر الحیه، پسر و دختر او و یکی از همسایگان، قربانیان این حمله اعلام شده‌اند. خلیل الحیه خود در هنگام حمله در محل نبوده است.

سفر دبیرکل سازمان ملل به منطقه

دبیرکل سازمان ملل متحد در تلاش برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران غزه روز یکشنبه به منطقه سفر می‌کند. دوحه، پایتخت قطر، نخستین ایستگاه سفر بان کی مون است. بنا به اعلام سازمان ملل، بان در ادامه به کویت، قاهره، اورشلیم (بیت‌المقدس)، رام‌الله در کرانه باختری رود اردن و امان (پایتخت اردن) سفر خواهد کرد.

آن‌طور که منابع نزدیک به حماس در نوار غزه و سایت‌های اینترنتی فلسطینی خبر داده‌اند، روز یکشنبه همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، با خالد مشعل، رهبر تبعیدی حماس، دیدار می‌کند. گفت‌وگو در مورد برقراری آتش‌بس یکی از اهداف این دیدار است. مشعل در قطر زندگی می‌کند.


وضع غیرنظامیان در غزه روز به روز وخیم‌تر می‌شود. گذشته از خطر مرگ و جراحت، قطع درازمدت برق و آب بر مشکلات ساکنان غزه افزوده است. کریس گانس، رئیس آژانس امداد و امور پناهندگان فلسطینی سازمان ملل می‌گوید، ۶۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از بیم حملات اسرائیل، به مدارس این سازمان پناه آورده‌اند. او می‌گوید، شمار پناهجویان به این سازمان در مقایسه با درگیری نظامی آغاز سال ۲۰۰۹ افزایش یافته است.

اجساد قربانیان حملات اسرائیل به شرق غزه در خیابان رها شده‌اند

مناطقی از نوار غزه از شنبه شب هدف شدیدترین گلوله باران توپخانه‌ای و بمباران هوایی ارتش اسرائیل از آغاز حملات در حدود دو هفته پیش قرار گرفته‌اند.

به گزارش کامبیز فتاحی، خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی فارسی به منطقه، محله شجاعیه در شرق غزه در تمام طول شنبه شب و صبح یکشنبه، ۲۰ ژوئیه زیر سنگین‌ترین حملات توپخانه‌ای اسرائیل بوده است.

به گفته منابع بیمارستانی دست کم ۴۰ نفر در این حملات کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

تصاویری که از این منطقه منتشر شده اجسادی را نشان می‌دهد که به دلیل محدودیت دسترسی امدادگران و آمبولانس‌ها در خیابان و زیر آوار رها شده‌اند.

اجساد زنان و کودکان هم در این تصاویر دیده می‌شود.

یولاندا نل، خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی به غزه می‌گوید هزاران نفر از ساکنان شجاعیه از شنبه شب و با تشدید حملات اسرائیل، وحشت‌زده و هراسان در حال فرار از خانه‌ و محله‌شان هستند.

خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یک فیلمبردار و امدادگر فلسطینی در حمله به شجاعیه خبر داده است.

هم‌زمان با تشدید حملات هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل به نوار غزه شمار تلفات فلسطینی ها به حدود ۴۰۰ نفر رسیده است.

سازمان ملل متحد می‌گوید بیش از ۶۳ هزار فلسطینی به پناهگاه‌های این سازمان در غزه پناه برده‌اند.

هفت اسرائیلی از جمله دو غیرنظامی هم در حملات راکتی از مناطق فلسطینی کشته شده‌اند.

گردان‌های عزالدین قسام صبح یکشنبه (۲۰ ژوئیه) اعلام کردند که ۱۴ سرباز اسرائیلی را در یک کمین در محله التفاح در شرق شهر غزه کشته اند. ارتش اسرائیل این خبر را تایید نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر