دوشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۳

بلاتکلیفی فرزند زندانی سیاسی ملک محمد آبادیان با وجود وعده آزادی

 دوشنبه, 30 تیر 1393 04:50
فرزند زنداني سياسي ملک محمد آبادیان
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 30  تير 93 : فرزند زنداني سياسي ملک محمد آبادیان پس از حدود سه سال حبس بدون دریافت حکم همچنان بلاتکلیف است.
عبدالله آبادیان فرزند کوچک ملک محمد آبادیان با گذشت سه سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان و با وجود قول آزادی همچنان بلاتکلیف است.
بر اساس گفته يكي از اقوام اين زنداني, عبدالله در هنگام بازداشت 16 سال سن داشت و علت بازداشت وی و دو تن دیگر از برادرانش فشار وارد کردن به پدرش ملک محمد آبادیان برای اعتراف علیه مولوی فتحی محمد نقشبندی بوده است. وي گفت، عبدالله که هیچ حکمی از سوی دادگاه دریافت نکرده است، 6 ماه پیش قرار بود با قید وثیقه آزاد شود اما با دخالت ماموران وزارت اطلاعات آزادی وی را لغو کردند.
وي افزود، عبدالهادی آبادیان دیگر فرزند ملک محمد آبادیان طی تماسی از زندان از برخورد مأموران زندان با آنان گفته است كه : همه ماموران و درجه دارهای زندان هر وقت ما را می بینند ما را با عنوان " اعدامی ها" صدا می زنند. ملک محمد آبادیان، جواد آبادیان، هادی آبادیان، عبدالله آبادیان، جابر آبادیان، گل محمد بلیده‌ای، نظام الدین ملازاده، مولوی عبدالله ملازاده امام جمعه اهل‌سنت (پارود)، مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک و مولوی عبدالغفار نقشبندی نائب امام جمعه شهرستان راسک بیش از ۳ سال است که به اتهام قتل مولوی مصطفی جنگی زهی و اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت به سر می‌برند. اتهامی که همواره از سوی این زندانیان در جلسات دادگاه رد شده است. گفتنی است این زندانیان از حق دادرسی عادلانه محروم بوده و در هنگام بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته اند و وکیل به پرونده آنها دسترسی نداشته و صرفاً از روی پرونده های وزارت اطلاعات از آنها دفاع کرده است. شایان ذکر است مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک و فرزندش مولوی عبدالغفار نقشبندی نائب امام جمعه شهرستان راسک به 15 و 13 سال زندان و تبعید به اردبیل و قزوین محکوم شده و ملک محمد آبادیان، جواد آبادیان، نظام الدین ملازاده و جابر آبادیان به اعدام محکوم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر