چهارشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۳

سلسله گزارش‌هايي از کشتارگاه گوهردشت!

 چهارشنبه, 01 مرداد 1393 05:44
زندان گوهردشت
سلسله گزارش‌هايي از کشتارگاه گوهردشت!
کميته حمايت از شاهرخ زماني29 تير93
نقشه‌ي شوم انحلال بندهاي سياسي و تبعيد زندانيان سياسي به بندهاي عادي: با توجه به نقش موثر زندانيان سياسي در آگاهي اجتماعي، مسئولين از چند سال قبل شروع به نابودي بندهاي مستقل سياسي کردند. زندان اروميه در سال ۹۱، تبريز در سال ۹۲ و در سال ۹۳ تلاش براي انحلال بند ۳۵۰ زندان اوين و هم‌چنين بند ۱۲ سياسي رجايي‌شهر و ديگر شهرها از آن جمله است. در اين سياست‌هاي ضدبشري، زندانيان سياسي را در ميان زندانيان عادي جاني و خطرناک که تعادل رواني ندارند و زندانيان مبتلا به امراض مسري خطرناک مانند ايدز، هپاتيت، قانقاريا و سل در معرض مرگ و قتل عمد قرار مي‌دهند. علاوه بر شکنجه‌ي روحي شديد، با تحريک زندانيان عادي و ناآگاه، به ضرب و شتم و شکنجه‌ي جسمي آنان نيز مي‌پردازند.
به دنبال پراکنده کردن بند سياسي زندان اروميه، يک اتاق بزرگ ۲۰ نفري زندان تبريز را نيز نابود کرده و در بندهايي مانند ۱۲ محکومين خطرناک، ۱۴ و ۱۵ متادون پراکنده کردند. در زندان اوين علاوه بر منتقل کردن زندانيان به بندهاي عادي، ۷ – ۸ نفر از زندانيان مقاوم و مبارز را به رجايي‌شهر، بندرعباس و ديگر جاها تبعيد کردند.
در رجايي‌شهر، شهرام چينيان به بند عادي، ۴ نفر هم‌وطن سني به قزلحصار و هم‌چنين تعداد ۹ نفر که به اتهام توهين به مقدسات بازداشت شده‌اند و نيز مهدي فراحي شانديز را نيز که از اوين آورده‌اند به بندهاي معمولي و خطرناک منتقل کرده‌اند.
۲- روز ۲۳ تير ماه ساعت ۱۰ صبح، نزديک به ۱۰۰ نفر گارد ويژه به سالن هم‌وطنان سني ريخته و به مدت چند ساعت کل سالن و وسايل آن‌ها را درب و داغون و زير و رو کردند. اين حمله به رهبري بحريني (مرتضي سعيدي) قاتل زندانيان صورت گرفت که به هر اتاق ۴ نفر و به حسينيه ده‌ها نفر براي تفتيش هجوم بردند و تمامي هم‌وطنان سني را ۳ تا ۴ ساعت جلوي آفتاب نگه داشتند.
با توجه به حملات مکرر به بندهاي مختلف زندان، زندانيان سالن ۱۲ سياسي، خود را براي مقابله‌ي همه‌جانبه به گارد آماده مي‌کنند.
۳- ۴ هم‌وطني سني محکوم به اعدام که با اعتراضات گسترده از جمله اعتراض ۲۰۰ نفر از خانواده‌هايشان، اعدام شان معلق و اعاده‌ي دادرسي‌شان مورد قبول قرار گرفت، هم‌چنان با ۳۵ روز اعتصاب غذا در سلول انفرادي با لباس اعدام و وضع روحي و جسمي بدي قرار دارند.
۴- در روز ۲۲ تير ماه که زندانيان نظامي طبق معمول به مرخصي مي‌رفتند، از اعزام فريد آزموده به اتهام واهي اخلال در آمار به دستور دادستان تا ۶ ماه جلوگيري شد. طبق اين ادعا زماني که شاهرخ زماني پس از برگرداندن از قزلحصار به بند عادي منتقل شده بود و اکثريت زندانيان منهاي اصلاح‌طلبان حکومتي از دادن آمار خودداري کرده بودند، فريد آزموده نيز جزو امتناع‌کنندگان از دادن آمار بوده است. در حالي که به اعتراف همه‌ي زندانيان وي آدم غيرسياسي، بي‌طرف و انسان خوب و بافهمي مي‌باشد که در مسايل سياسي و حتي در مسايل صنفي هم دخالتي نمي‌کند. در روز ۲۳ تير ماه وي در ديدار با رييس زندان به اين حکم بدون اطلاع وي و بدون دادگاه اجرا مي‌شود معترض بوده است.
۵- با ممانعت مسولين از اعزام بيماران به بيمارستان اين افراد در خطر مرگ قرار دارند. از ۳۰ نفر بيماران اورژانسي، که حتي بهداري زندان نيز حکم اعزام آن‌ها را تاييد کرده است، چندين نفر در خطر مرگ حتمي قرار داشته و هم‌چنان با ممانعت سربازان گم‌نام مواجه هستند. حسن طفاح، پيرمرد ۸۰ ساله‌ي چپ عرب، مبتلا به سرطان خون پيشرفته، عضو سنديکاي وکلاي کشورهاي عربي، عضو ناظر دادگاه لاهه، که در سال ۱۹۷۰ از وي براي وکالت در امور بين‌الملل دعوت به عمل آمده است و طبق قوانين کشور، هم به لحاظ جسمي و هم به لحاظ
بيماري لاعلاج معاف از زندان مي‌باشد، هم‌چنان در شرايط مرگ در زندان به سر مي‌بر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر