یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

به‌روز رسانی گوگل کروم؛ امنیت بالاتر


کروم ٣٦ آخرین نسخه به‌روز رسانی گوگل کروم است مشکلات ایمنی پیشین این مروگر فیکس شده و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هم به آن افزوده شده است.
در نسخه آخر مرورگر کروم که اواخر هفته پیش برای مک، ویندوز، لینوکس و اندروید منتشر شد، علاوه بر این‌که مشکلات امنیتی کشف شده در نسخه‌های قبلی اصلاح شده است، می‌توان برخی از قابلیت‌های متفاوت را نسخه دسک‌تاپی آن دید. «آیکون ناشناس» Incognito به کاربران امکان می‌دهد بدون این‌که سابقه بازی‌های‌شان در حافظه جستجوی مرورگر ذخیره شود از وب‌سایت‌های مختلف بازدید کنند.
به نوشته مشبل، پیشتر، آیکون ناشناس طرحی کلی از کاراکتر یک چشم خصوصی ناظر بود اما حالا اندازه آن بزرگ‌تر و طراحی آن ساده‌تر است. صورت آن حذف شده است و طرح باقیمانده یک کلاه شرلوک هولمزی با یک عینک است. پیامی هم که در کنار آیکون ظاهر می‌شود اکنون یک پارگراف کوتاه‌تر و خلاصه شده‌تر است.
پلت‌فورم نسخه تازه کروم همچنین از کروم‌کست که دستگاه پخش اینترنت روی تلویزیون گوگل است پشتیبانی می‌کند. دراین نسخه همچنین نحوه عملکرد نوتیفیکیشن‌هایی که به خطر افتادن سیستم و یا کراش کردن آن را هشدار می‌دهند بهبود یافته است.
در نسخه اندرویدی مرورگر هم در گوشی‌های هوشمند و هم در تبلت‌ها، اکنون خواندن متن در وب‌سایت‌ها آسان‌تر شده است. نسخه به‌روز شده مرورگر کروم را برای دستگاه‌های غیر موبایلی را می‌توانید از این جا دانلود کنید. کاربران اندروید هم می‌تواند از این‌جا نسخه تازه کروم را دانلود کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر