سه‌شنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۳

برترین‌های تکنولوژی در هفته گذشته


در میان بهترین تولیدات این هفته نام چند ابزار تازه به چشم می‌خورد.
 دستیار صوتی بلک‌بری
دیگر این را همه می‌دانند که ابزارهای بلک‌بری نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که دیگر شرکت‌های تولیدکننده این ابزارها ارائه می‌کنند را ندارد.
اما این شرکت به تازگی برای کاربرانش دستیار صوتی گوشی‌های تلفن همراه را طراحی کرده و نسخه ۱۰.۳ از سیستم عامل آن از این پس به این امکان مجهز خواهد شد.
با این دستیار شما می‌توانید برخی اخبار را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌ها دنبال کنید یا از برنامه‌های تقویم ماهانه یا محتویات ایمیل خود خبردار شوید.
درعین‌حال کافی است برای بسیاری از کارها تنها به گوشی‌ خود یک دستور صوتی بدهید تا آن را سریع برای شما انجام دهد.
 تکنولوژی و معلولان
 تعداد کاربران معلول آن‌قدر هست که شرکت‌های بزرگ طراحی و تولید ابزارهای ویژه این افراد را نیز فراموش نکنند، هرچند اغلب شرکت‌های تولید ابزارهای فناوری نسبت به تهیه ابزارهای مورد نیاز و مطابق با وضعیت این افراد بی‌توجهی می‌کنند.
اما شرکت مایکروسافت به تازگی در حال طراحی یک ابزار پوشیدنی ویژه برای نابینایان است.
این ابزار هنوز در مرحله آزمایش است و اطلاعات زیادی در مورد آن منتشر نشده اما به نظر می‌رسد این ابزار با تحلیل اطلاعاتی که از محیط به آن می‌رسد می‌تواند وضعیت محیط اطراف فرد نابینا و وسایل مختلف را تشخیص دهد و بعد با توصیف آن، فرد نابینا را از محیط آگاه کند.
قرار است این ابزار تا اواخر سال جاری میلادی به بازار ارائه شود.
و بازهم تکنولوژی پوشیدنی
این روزها اپلیکیشن‌های پوشیدنی که قابلیت‌های مختلفی دارند روزبه روز افزایش می‌یابد.
در این بین اپلیکیشن پوشیدنی اکو که برای بستن به مچ دست طراحی شده و امکان گوش کردن به موسیقی را فراهم می‌کند احتمالا محبوبیت خاصی را کسب خواهد کرد.
از سویی با این اپلیکیشن می‌توانید هر قطعه از ترانه را که بخواهید بشنوید یا در صورت شنیدن یک ترانه ناشناس، آن را شناسایی کنید.
منبع:ubergizmo

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر