دوشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۳

بن بست در طرح سرکوبگرانه تفکیک جنسیتی نمودی از بن بست نظام ولایت

1:52:53 PM 1393/4/30
طرح تفکیک جنسیتی در اتوبوس- آرشیو
طرح تفکیک جنسیتی در اتوبوس- آرشیو


پاسدار قالیباف شهردار رژیم در تهران در نمازجمعه تهران (26تیر93) از طرح تفکیکف جنسیتی در شهرداری تهران دفاع کرد.
طرح تفکیک جنسیتی پاسدار قالیباف در شهرداری تهران، آن قدر منفور و دافعه برانگیز است که معتقدین به اصل ولایت فقیه و کسانی که عمری را در سرکوب مردم به این رژیم خدمت کرده اند را «دلواپس» واکنشهای گسترده اجتماعی کرده است و آنها ناچار به موضعگیری علیه آن شده اند.
یکی از اعضای به اصطلاح شورای شهر تهران به نفرت زنان از این طرح اشاره می کند. روزنامه حکومتی اعتماد29تیر93 ازقول احمد حکیمی پور می نویسد: ”از زمان طرح این مسأله در رسانه ها، شکایتهای فراوانی از سوی بانوان شاغل در شهرداری در مورد اتخاذ این تصمیم به دست اعضای شورا رسیده است“.
یکی از کارگزاران وابسته به باند رفسنجانی- روحانی با توجه به شکستهای پیشین رژیم در پیشبرد طرحهای سرکوبگرانه و زن ستیزانه اش، طرح پاسدار قالیباف را محتوم به شکست می داند. روزنامه وابسته به باند رفسنجانی ـ روحانی (اعتماد29تیر) از قول اشرف بروجردی می نویسد: ”تاریخ 3- 4 دهه اخیر ما نشان می دهد که تفکیک جنسیتی محکوم به شکست است، لذا همواره ناچاریم که یک تبصره هم کنار آن بگذاریم؛ تبصره یی که هدف از طرح چنین مساله یی را توجیه می کند“..
یکی از کارگزاران رژیم در مورد ادعای قالیباف، که با وقاحت مدعی شده بود هدف این طرح «بهبود وضعیت زنان شاغل» است، می گوید: ”این طرح نه تنها بهبودی در شرایط زنان ایجاد نخواهد کرد که وضعیت آنها از آنچه امروز هست، بدتر هم می شود“.
این کارگزار رژیم ضمن اعتراف به حتمیت شکست این طرح و مقابله زنان با آن، اشاره می کند که این طرح توسط زنان به سخره گرفته شده است و می گوید: ”در طول دو هفته یی که خبر این طرح منتشرشده، واکنش بانوان، واکنشی بوده مبتنی بر این که این سخنان را باور ندارند و می پندارند، این طرح هم مانند بسیاری دیگر از طرحها است که بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود و در حقیقت به آن به شکل یک خبر «طنز» نگاه می کنند“.
کارگزاری از باند رفسنجانی- روحانی (صادق زیباکلام) انگیزه جدال باندی را پشت طرح قالیباف می بیند. از دید او قالیباف با انگیزه سیاسی (بخوانید منافع باندی) دنبال اجرایی کردن طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری است: ”این اظهارنظرها فقط ظاهر قضیه است و پشت آنها، نیتهای سیاسی نهفته است. کسانی که به این گونه مباحث می پردازند و به آنها دامن می زنند نه دغدغه دین دارند و نه انگیزه شان دفاع از دین و شرع است بلکه به دنبال منافع سیاسی خود یا گروه خاصی هستند“.
آنطور که این کارشناس وابسته به باند رفسنجانی- روحانی می گوید قالیباف برای یک دست کردن زنان شاغل در شهرداری و به قصد تحکیم سلطه باندی این کار را کرده است.
همان طور که آن مهره وابسته به باند رفسنجانی- روحانی گفت، طرح شهردار رژیم با تمسخر زنان مواجه شده است و این طرح مانند سایر طرحهای سرکوبگرانه رژیم با شکست مواجه می شود و در قعطیت شکست آن جای شک و شبهه ای نیست.
سوالی که پیش می آید این است که به رغم تجربه های شکست خورده قبلی، رژیم چه نیازی به این چنین طرحهای ننگین و رسوایی دارد که حتی حاضر می شود پی شکست آن را نیز در آینده به خود بمالد؟
واقعیت این است که نظام ولایت فقیه در مرحله پایانی عمر خود برای سرکوب مردم به بن بست رسیده است.
رژیم اگر بخواهد ذره یی از سیاستهای سرکوبگرانه خود کوتاه بیاید، با سیل بنیان کن اعتراضات اجتماعی و نفرت عمومی از جمله نفرت زنان مواجه می شود.
چنان چه رژیم بخواهد با طرحهایی نظیر طرح پاسدار قالیباف، سیاست سرکوب خود از جمله سرکوب زنان راپ یش ببرد، چنین طرحهایی نیز با مقاومت مردمی از جمله مقاومت زنان مواجه می شود، تاجایی که زنان وقعی به چنین طرحهای سرکوبگرانه و زن ستیزانه نمی گذارند و آن چنان که آن مهره وابسته به باند رفسنجانی- روحانی گفت، واکنش مردم و زنان به این چنین طرحهایی پوزخند به ریش و ریشه نظام است، وپ س از مدتی رژیم بوروکور در مقابل مقاومت مردمی و زنان کوتاه می آید.
آری، رژیم ضدبشری ولایت فقیه در مرحله پایانی حیات ننگین خود برای سرکوب مردم، نظام درگل مانده ای است که نه راه پیش دارد و نه راه پس.
بن بست در اجرای طرح سرکوبگرانه جنسیتی نمودی از بن بست در سرکوب است و بن بست درسرکوب یکی از بحرانهای اصلی و یکی از مشخصه های اصلی مرحله پایانی نظام ولایت فقیه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر