چهارشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۳

خانم رجوی از مواضع مسئولانه هیأت علمای مسلمین و عشایر عراق علیه تعرض به مسیحیان در موصل تقدیر کرد

8:48:22 PM 1393/4/31
مریم رجوی
مریم رجوی


هیأت علمای مسلمین و عشایر عراقی تعرض به مسیحیان در موصل را جنایت علیه بیگناهان و نقض رفتار پیامبر اسلام دانستند و خواستار بازگرداندن آنها به خانه هایشان شدند

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، از موضع هیأت علمای مسلمین در عراق در محکومیت تعدی علیه مسیحیان موصل تقدیر کرد و آن را یک موضع مسئولانه توصیف کرد که بنیادگرایی و افراطی گری دینی را به چالش می کشد.

هیأت علمای مسلمین در روز 21 ژوییه طی اطلاعیه یی کوچاندن اجباری مسیحیان از موصل توسط داعش را « جنایت علیه بیگناهان و خروج از مسیری که پیغمبر اسلام در رفتار با مسیحیان و سایر اهل کتاب توصیه کرده» دانست و خواستار بازگرداندن آنها به خانه هایشان شد. این اطلاعیه تأکید می کند: «هر چه از اموال آنها گرفته شده، از نظر اسلامی غصب محسوب می شود و باید به صاحبانش برگردانده شود».

خانم رجوی افزود: «مواضع بخشهای مختلف جامعه عراق علیه اقدامهای منزجرکننده علیه مسیحیان و کوچاندن جبری آنها نشان دهنده بیزاری مردم این کشور به ویژه در مناطق آزاد شده از افراطی گری و تروریسم و بنیادگرایی است».

شیخ علی حاتم سلیمان از رهبران عشایر عراق نیز اعلام کرد: «برهمگان واجب است در کنار برادران مسیحی که با قتل و کوچاندن و سرقت اموالشان مواجه هستند، بایستند. این مخالف دین خدا و پیغمبر اسلام است و انقلابیون عشایر این اقدامات را که با اهداف انقلاب در تعارض است به شدت محکوم می کنند».

حمید بافی از رهبران ائتلاف کردستان گفت: دولت عراق مسئول اقدام گروه داعش در کوچاندن مسیحیان موصل است و حکومتهای سوریه و ایران از این گروه حمایت می کنند.

تعدی و تعرض علیه مسیحیان و پیروان دیگر ادیان، شیوه شناخته شده دیکتاتوری دینی در ایران و مزدورانش است. چنین اقدامهای جنایتکارانه یی یا به طور مستقیم توسط این رژیم و ایادیش سازمان داده می شود یا در خدمت این رژیم و دیکتاتوریهای سوریه و عراق است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
22ژوییه 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر