شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۳

تمسخر عکس‌های دختر قربانی تجاوز جنسی، خون زنان امریکایی را به جوش آورد



تجاوز جنسی، شاید آخرین چیزی باشد که بتوان تصور کرد کسی قادر باشد قربانی آن را دستمایه تمسخر و دست انداختن خود قرار دهد. اما این اتفاق به تازگی در امریکا افتاده است و بخشی از جامعه زنان این کشور را حسابی عصبانی کرده است.
ماجرا از این قرار است که حدود دو ماه پیش «جادا» یک نوجوان 16 ساله امریکایی به یک مهمانی دعوت میشود، به او نوشیدنی ای تعارف میشود، مینوشید و بعد از آن دیگر چیزی به خاطرش نمی آید.
اما به ناگهان حدود یک ماه پیش در توییتر با عکس های خودش مواجه میشود که روی تختی افتاده، بی هوش اما همچنان لباس به تن دارد و در ادامه عکسی دیگر که همچنان بی هوش است اما این بار نیمه عریان، نه شلوار به پا دارد و نه لباس زیر و به این نتیجه میرسد که مورد تجاوز قرار گرفته است.
او سکوت نمیکند، تحقیقی قضایی در این زمینه آغاز میشود، یکی از متجاوزین شناسایی و بازداشت میشود. این فرد متجاوز پیش از بازداشت در صفحه توییتر با انتشار عکس او نوشته است «این کجاش تجاوزه؟ دو ماه وقت داشتی قبل از این عکس، یک کلمه حرفی نزدی» یکی دیگر از متهمین به تجاوز نیز در توییتر مدعی شده که جادا یک روسپی است.
به هر شکل، ماجرا شکل تراژیکی به خود میگیرد تعداد زیادی از کاربران توییتر شروع به انتشار دوباره عکس میکنند. کار به اینجا ختم نمیشود و کاربران شروع میکنند عکس هایی میگیرند با همان وضعیتی که جادا در عکس ها دیده میشود و با هشتگ «جادا پوز» توییت میکنند.





کار آنقدر بالا میگیرد که فعالان حقوق زنان در امریکا به این مسیله واکنش نشان میدهند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی شروع به انتشار پست هایی در تقبیح تمسخر یک قربانی تجاوز جنسی و حمایت از جادا کردند، چیزی که بسیاری از آنها، آن را «فرهنگ تجاوز» خوانده اند.




شرم بر کسانی که فکر میکنند او حقش تجاوز بوده و یا فکر میکنند او چیزی غیر از یک دختر شجاع است



تجاوز چیزی نیست که با آن شوخی کنید



ما از جادا حمایت میکنیم، تجاوز چیزی نیست که با آن شوخی کرد، به قربانیان تجاوز احترام بگذارید



جادا سپس خودش نیز عکسی در اعتراض به این ماجرا در صفحه توییتر خود منتشر کرد و سپس بدون پنهان کردن هویت و صورتش در یک شبکه تلویزونی حاضر شد و گفت تصاویر من و بدن من در عکس در شبکه های اجتماعی منتشر شده، این عکس ها چیزی نیست که من هستم. او در تلویزیون خواستار تعیقیب قضایی متجاوزین شد.


http://observers.france24.com/fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر