یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

اخبارزندانیان سیاسی وعقیدتی




نگهداری دو زندانی سیاسی در بین زندانیان عادی در زندان ارومیه


خبرگزاری هرانا – حسین نجفی و هیمن حسن‌زاده که به تازگی به زندان مرکزی ارومیه (دریا) منتقل شده‌اند در بین زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می‌شوند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هیمن حسن‌زاده زندانی سیاسی و از اهالی سردشت است کە بە ۱۱ سال زندان محکوم شدە است.
وی یکماە پیش از زندان مهاباد به زندان ارومیه منتقل و تاکنون دربند زندانیان خطرناک نگهداری می‌شود و مسئولین از انتقال وی به بند زندانیان سیاسی ممانعت می‌کنند.
همچنین حسین نجفی اهل روستای کوره ارومیه کە ۱۲ روز پیش بە اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شدە بود، از چهار روز پیش بە بند زندانیان خطرناک در زندان اورمیە منتقل شدە است و مسئولین از انتقال وی به بند زندانیان سیاسی ممانعت به عمل می‌آورند.



عبدالله آبادیان کماکان بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد


خبرگزاری هرانا – فرزند ملک محمد آبادیان پس از حدود سه سال حبس بدون دریافت حکم همچنان بلاتکلیف است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله آبادیان فرزند کوچک ملک محمد ابادیان با گذشت سه سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان و با وجود قول آزادی همچنان بلاتکلیف است.
وی در زمان بازداشت ۱۶ سال سن داشت و علت بازداشت وی و دو تن دیگر از برادرانش فشار وارد کردن به پدرش ملک محمد ابادیان برای اعتراف علیه مولوی فتحی محمد نقشبندی بوده است. بر اساس قول قاضی پرونده وی شش ماه پیش میبایست با تودیع وثیقه از زندان آزاد میشد.

بهمن احمدی‌امویی به زندان بازگشت


خبرگزاری هرانا – بهمن احمدی امویی روزنامه نگار زندانی در زندان رجایی شهر کرج که از ۷ روز پیش به مرخصی اعزام شده بود در پی عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بعد از ظهر روز شنبه ۲۸ تیر ماه بهمن احمدی امویی خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی کرد.
وی که روز شنبه ۲۱ تیر ماه به مرخصی اعزام شده بود در پی عدم تمدید مرخصی از سوی دادستان به زندان رجایی شهر کرج بازگشت.
این زندانی سیاسی در پی وقایع جنبش سبز از سوی دادگاه انقلاب به ۷ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.



احضار راشین صابری، شهروند بهایی به اداره اطلاعات تبریز


خبرگزاری هرانا –  روز یکشنبه ۲۲ تیر همزمان با بازداشت شبنم عیسی خانی ماموران امنیتی منزل راشین صابری را نیز بازرسی و وی را احضار کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی در قالب پست چی وارد منزل این شهروند بهایی شده و ضمن تفتیش قرار داده آن، کتب مذهبی و حتی شمایل و کتابهای دعا و لب تاپ وی را ضبط کردند.
ماموران سپس برگه احضاریه جهت بازجویی در روز سه شنبه را به دست وی دادند.


صدور احکام زندان برای سه تن از فعالین آذربایجانی


خبرگزاری هرانا- دادگاهی در تبریز ۳ فعال آذربایجانی را به ۷ سال حبس تعزیری محکوم نمود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رسول رضوی، حسین علی محمدی و طاها کرمانی سه تن از فعالین مدنی آذربایجانی در دادگاهی در تبریز در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
قاضی باقرپور رئیس شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز علی محمدی و کرمانی را با اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و رسول رضوی را نیز با اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم نمود.
” تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات ” نیز دو اتهام انتسابی دیگری می باشد که علی محمدی و کرمانی با آن روبرو بوده و روز ۱۵ مرداد و جهت دفاع از خود در شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی و انقلاب تبریز حاضر خواهند شد.
گفتنی است حسین علی محمدی و طاها کرمانی روز ۱۳ آبان ۱۳۹۲ و رسول رضوی روز ۱۳ آذر ۱۳۹۲ از سوی ماموران امنیتی تبریز بازداشت و پس از گذشت چندین ماه با تودیع وثیقه های سنگین آزاد شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر