تقلبات گسترده در انتخابات عراق و درگيريهاي شديد عشاير با نيروهاي مالكي
رژيم
آخوندي، در حاليكه به رأي سازي آشكار براي مالكي در شعبه هاي انتخاباتي
عراق در ايران پرداخته، ادعا كرد: «آن چه كه براي ما مهم است، توافقي است
كه در پارلمان عراق صورت مي گيرد».
خبرگزاري رسمي رژيم،
(ايرنا-17ارديبهشت 93) اعلام كرد: «كل آراي اخذ شده از اتباع عراقي در
خوزستان، سه هزار و 512 رأي بود» و «حوزه انتخاباتي اهواز تنها حوزه
انتخاباتي در بين حوزههاي انتخاباتي 19 كشور جهان بوده كه بيشترين
شركتكننده و رأي دهنده را به خود اختصاص داد».
اين در حاليست كه اياد علاوي با اعتراض شديد به رقمسازيهاي دستگاه مالكي، اعلام كرده است: «در خارج از عراق فقط 12% شركت كرده اند».
از سوي ديگر، عبداللهيان، معاون
وزارت خارجه آخوندها، آشكارا دست رژيم را در رأي سازي به نفع مالكي رو كرد
و گفت: «بر اساس اخبار غيررسمي دريافت شده، تأييد ميشود كه ائتلاف دولت
قانون در صدر فهرستهاي انتخاباتي قرار دارد و بيشترين كرسي را در مجلس ملي
عراق به دست آورده است و پس از آن در واقع ساير فهرستها قرار دارند».
عبداللهيان افزود:« اينكه دولت
قانون بتواند پس از دو دوره از نخستوزيري آقاي مالكي كماكان در بغداد
بهعنوان پايتخت عراق و در بخشي از استانهاي مهم اين كشور در صدر فهرست
قرار بگيرد، نشاندهنده آن است كه مردم عراق به مقدار زيادي بهعملكرد
دولت، بهرغم همه مشكلاتي كه بوده است، اعتماد كردند»
معاون وزارت خارجه آخوندها، كه
اين چنين پشت مالكي رفته است، در عين حال، اضافه كرد: «آن چه كه براي
جمهوري اسلامي مهم است توافقي است كه در پارلمان عراق براي انتخاب رئيس
مجلس، رئيسجمهور و نخستوزير صورت ميگيرد»
عشيره الظَوالِم در استان
المُثَني در اعتراض به تقلب و استفاده از راي آنها بهنفع دولت قانون
وابسته به مالكي، اقدام به قطع ورودي جاده بغداد ـ سماوه كردند.
تلويزيون رافدين افزود: توده
هاي وسيعي از اين عشيره دست به تظاهرات بزرگي زدند و خواهان بازشماري
صندوقهاي راي و حسابرسي از كارمنداني شدند كه در اين تقلب در راي آنها دست
داشتند. »
تلويزيون الرافدين - 17 ارديبهشت 93
تلويزيون رافدين در خبر ديگري
گفت: كميسارياي عالي انتخابات عراق رسوايي بزرگي را كه در پشت پرده وجود
داشت، فاش ساخت. اين رسوايي به هزاران برگه راي هاي تقلبي بر ميگردد كه به
نفع ائتلاف مالكي حساب شده است. كميساريا تأكيد كرد، اين رسوايي زماني
افشا شد كه يكي از صندوقهاي راي ويژه مربوط به يكي از مناطق، بغداد، باز شد
و فاش شد كه در آن 490 برگه قرار داشت، در حاليكه در مركز راي گيري 285
راي ثبت شده بود و 205 برگه راي وجود داشت كه هيچ شماره اي نداشت و تمامي
اينها راي هايي بود كه به دولت قانون مالكي داده شده بود.
16 ارديبهشت 93
كانديداهاي معرفي شده در استان
نينوا براي پارلمان آينده عراق، بر وجود نقض قوانين در جريان انتخابات
پارلماني هفته گذشته تأكيد كردند. برجستهترين اين نقض قوانين، بستن 130
مركز انتخاباتي به علت نبودن كارمنداني بوده است كه جريان راي گيري را
اداره مي كردند. آنها تأكيد كردند، خرابي اوضاع امنيتي منجر به اين شده بود
كه دو كارمند، همزمان 8 مركز انتخاباتي را اداره نمايند. آنها همچنين
تأكيد كردند، مبالغي بين راي دهندگان براي انتخاب يك ليست انتخاباتي مشخص
توزيع شده است. همچنين در استان نينوا در تمامي مراكز انتخاباتي راي دادن
به وكالت در آنها انجام مي گرفت.
تلويزيون الرافدين- 17 ارديبهشت 93
علي شبر نماينده پارلمان عراق
از فراكسيون المواطن وابسته به مجلس اعلي به تلويزيون رافدين گفت: اكثر
فراكسيونها، دوره سوم مالكي را نميخواهند، بلكه سمت گيري آنها تغيير و
پايان دادن به مشكلات امنيتي و اقتصادي عراق است.
تلويزيون رافدين افزود:
نمايندگان مجلس تأكيد كردند، اغلب فراكسيونهاي سياسي تمايلي به پذيرش دوره
سوم نخست وزيري مالكي ندارند و اين بهدليل ناكاميهاي بزرگ و شكستهاي پي در
پي وي طي هشت سال گذشته است.
تلويزيون الرافدين- 17 ارديبهشت 93
بر اساس
آخرين تحولات نظامي در بغداد، نيروهاي عشاير يك ستون نظامي مربوط به
نظاميان مالكي را در منطقه شيخ عامر منهدم كردند. نيروهاي عشاير همچنين به
يك ستون نظامي ديگر در منطقه ضابِطيِه تهاجم كردند كه منجر به منهدم شدن يك
خودروي هامر و يك خودروي مهندسي و به هلاكت رسيدن تمامي سرنشينان آنها
گرديد. بنا به اين گزارش، نيروهاي عشاير در شمال بغداد به محور اصلي به سمت
جاده شيخ عامر حمله كرده و سه خودروي هامر نظاميان مالكي را منهدم كردند.
تلويزيون رافدين به نقل از
منابع خاص گزارش داد: بيمارستان آموزشي الكاظميه، دهها جسد متعلق به
نظاميان مالكي كه در درگيريهاي الانبار كشته شده بودند، را تحويل گرفته
است. »
17 ارديبهشت 93
تلويزيون التغيير، در باره
جنايات مالكي عليه مردم فلوجه گزارش داد، شيخ عقيل الفهداوي يكي از رهبران
جنبش مردمي در فلوجه گفت: شهر فلوجه بهصورت بي سابقه اي توپباران مي شود.
در برخي از مناطق، مالكي بشكه هاي انفجاري به روي مردم پرتاب مي كند.
نظاميان مالكي از سه محور دارند توپباران مي كنند و قصد دارند كه به شهر
حمله كنند. ولي انقلابيون در مقابل آنها ايستادهاند. همه انسانهاي شريف را
فرا مي خوانم كه به فرياد مردم فلوجه برسند. وضعيت بسيار خطرناك است،
بيمارستان فلوجه نيز هدف قرار گرفته است.
17 ارديبهشت 93
تلويزيون الجزيره نيز در همين
رابطه به نقل از يك منبع در بيمارستان فلوجه گفت، در آتشباري نظاميان مالكي
بر روي فلوجه 9 غير نظامي كشته و 50 نفر از جمله زنان و كودكان مجروح
شدند. شاهدان گفتند هلي كوپترها، بشكههاي انفجاري را در اطراف بيمارستان
فلوجه انداختند. اين آتشباري، خسارتهاي مادي به آزمايشگاههاي بيمارستان
وارد كرد. آتشباري شامل مدرسه دوره متوسطه در كوي ضباط بود و ويرانيهايي
برجاي گذاشت.»
17 ارديبهشت 93
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر