مدیر انستیتوی تکنولوژی دانشگاه سنت دیینز پاریس، اقدام به بستن سالنی کرد که دانشجویان مسلمان از آن برای نماز خواندن استفاده می کردند، غافل از اینکه این کار برایش گران تمام خواهد شد. وی پس از این اقدام عصر چهارشنبه گذشته در یک گردهمایی عمومی مورد حمله افراد ناشناسی قرار گرفته به شدت مجروح شد.

به گزارش العربیه.نت اختلاف بین پروفسور"ساموئل مایول" رئیس دانشکده تکنولوژی و برخی دانشجویان مسلمان دانشگاه "سنت دیینز" پاریس ماههاست که بوجودآمده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که سالنی که برای اجتماعات و همایش ها مورد استفاده قرار می گرفت، به تدریج مکانی برای نماز خواندن دانشجویان مسلمان شد. البته انتظامات دانشگاه هرگز برای این دانشجویان مجوز رسمی استفاده از این مکان به عنوان مسجد یا نمازخانه را صادر نکرده بود.

پروفسور "ساموئل" بارها این دانشجویان را از ادای نماز در این سالن منع کرده بود که این خود باعث شد تا این پروفسور به شیوه های مختلف مورد تهدید قرار گیرد. این تهدیدها زمانی شکل عملی به خود گرفت که پروفسور با قفل گذاری این سالن آن را بست . در پی این اقدام هنگاهی که پروفسور "سمونیل" روز چهارشنبه هفته گذشته، در یک گردهم آیی شرکت کرده بود مورد حمله افراد ناشناسی قرار گرفت و به شدت مضروب شد.

خبر حمله به پروفسور ساموئل در رسانه های فرانسوی انعکاس گسترده ای یافت تا جایی که " آمون" وزیر آموزش و پرورش فرانسه نیز به آن واکنش نشان داد. وی ضمن نکوهش این حادثه از پرفسور ساوئل نیز به خاطر بستن سالن انتقاد کرد اما از پلیس پاریس خواست تا امنیت پروفسوررا تامین کند. وزیر آموزش و پرورش اقدام حمله کنندگان به پروفسور را محکوم و خواهان شناسایی و تنبیه قانونی آنان شد.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه در ادامه تاکید کرد : "حمله به یک استاد و یک مسئول دانشگاهی، عملی مجرمانه است".

این پروفسور طی سال جاری دستکم 10 تهدید علیه خود و خانواده دریافت کرده بود.