یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

تسخیر ۶مرکز نظامیان اسد در جنوب دمشق توسط رزمندگان سوریه



11:17:27 AM 1393/4/29
رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه


تلویزیون اورینت
طی گزارشات رسیده رزمندگان پایتخت 6مرکز نظامیان اسد را در منطقه حاجز العارفه در جنوب دمشق تحت کنترل خود درآوردند. آنان همچنین یک مرکز دیگر نظامیان اسد در نزدیکی میدان عباسیین را به تصرف خود درآوردند.

رزمندگان با تهاجم خود بیش از بیش به میدان عباسیین نزدیک شدند و هر آنچه از این عملیات در نظر داشتند را به دست آوردند، زیرا این مرکز یکی از مهمترین مراکز نظام اسد در پایتخت و مناطق درگیری به شمار می رفت.

در این عملیات رزمندگان بار دیگر از تاکتیک کندن تونل استفاده کردند و نیروهای اسد را در داخل مراکز خود غافلگیر کردند. رزمندگان در این عملیات تعداد زیادی از مزدوران اسد را کشته و زخمی کردند و توانستند به انبارهای تسلیحاتی درون این مراکز دست پیدا کنند.

طبق گفته مرکز اطلاع رسانی جوبر، پایگاه حاجز العارفه دارای چند مرکز مهم است و رزمندگان با تسلط بر این منطقه، برای رسیدن به میدان عباسیین راه چندانی در پیش رو ندارند.

دشمن که از این عملیات ناگهانی رزمندگان تعادل خود را از دست داده بود، پس از بمباران این منطقه، مزدوران خود را به ساختمانهای اطراف و بازاری که در آن نزدیکی قرار داشت فرستاد و شروع به دستگیرهای کور ساکنان کرد.

در منطقه «متحلق اوسط» نیز رزمندگان به سه پایگاه نظامیان اسد تهاجم کردند و تعدادی از مزدوران را به هلاکت رساندند، این مراکز نیروهای اسد ما بین میدان عباسیین و منطقه جوبر واقع شده است. هم اکنون رزمندگان برای به کنترل درآوردن تمامی این منطقه فقط یک مرکز دیگر را دارند که باید آن را تسخیر کنند.

طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم که رژیم اسد با لشکر کشی و تبلیغات قصد ضربه زدن به رزمندگان پایتخت را داشت. اما رزمندگان تمامی تلاشهای دشمن را به شکست کشاندند. آنها با شدت بیشتری تهاجم خود را از سر گرفتند و به مراکز استراتژیک جدیدی که به قلب پایتخت راه می برد رسیدند.

رزمندگان اگر بتوانند یک کیلومتر دیگر به پیشروی خود در این منطقه ادامه بدهند به عمق استراتژیکی دمشق و خط اول دفاعی نیروهای اسد در وسط دمشق خواهند رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر