یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

سخنرانی شماری از نمایندگان پارلمان اردن در مراسم افطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه خانم مریم رجوی

11:17:27 AM 1393/4/29
مراسم افطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
مراسم افطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه رئیس جمهور برگزیده مقاومت


صالح القلاب، وزیر تبلیغات پیشین اردن
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم. خانم مریم رجوی، همرزم، رهبر کبیر مقاومتی که پیروز خواهد شد. پیروز خواهد شد. خواهر و همرزم شهداء و همرزم این مسیر طولانی. من به شما چشم امید دارم این است آینده ایران. این است چهره یی که ما آرزو داریم از ایران بر ما بتابد و نه آن صورت تاریک و افسرده که اشمئزاز انسان را برمی انگیزد.
بانوی من، من از خوش شانسی در هواپیمایی بودم که بعد از پیروزی انقلاب یا بهتر است بگویم ترور انقلاب، ابوعمار را به تهران می برد. من از مقر مجاهدین که آن موقع در ساختمان بنیاد بود، دیدار کردم. متأسفانه من تمایل داشتم این قهرمانی که از وی مطالبی شنیده و خوانده بودم را ببینم. ما به حق سرمایه گذاری کرده بودیم که وی ایران را از برخورد و در گیری با اعراب که آن را یک درگیری تاریخی می نامند، بسوی یک برادری تاریخی که شما آن را رهبری می کنید و به امید خدا، به پیش می برید، رهنمون خواهد کرد. ما را به زندان اوین بردند و گفتند این سلولها است. وارد زندان شدیم و ما داخل سلولهای انفرادی را نگاه کردیم و البته من فکر می کنم که مجاهدین این زندانها را زودتر از آمدن خمینی از سر گذرانده بودند. ما برگشتیم به این امید که این زندانها مانند زندان باستیل از بین برده خواهد شد همان طور که آن قهرمانان، زندان باستیل را نابود کردند. اما بعد متوجه شدیم که تعداد این زندانها افزایش یافت و زندانیان در این زندانها نیز تعدادشان افزایش یافت به طوری که اگر در گذشته یک نفر در آنجا زندانی بود 5 یا 10 زندانی در آنها گنجانده شدند. ما از خمینی شنیدیم که هدف وی قدس است و بعد سالها دریافتیم که هدف وی نه آزادسازی قدس بلکه آزاد ساز کربلا بود. کربلا در قلبهای ما جای دارد. نجف در قلبهای ما جای دارد و علی ابن ابیطالب در قلبهای ما جای دارد و شهدای آل بیت در قلب هایمان جای دارند. ای بانوی من، حضرت رسول هجرت کردند اما پیروزمندانه بازگشتند. و شما پیروز خواهید شد و پیروز باز خواهید گشت... از شما تشکر می کنم و انشاءالله پیروز خواهیم شد و همراه شما به تهران باز خواهیم گشت و شما همراه ما به قدس باز خواهید گشت.

محمد الحاج نمایندهٴ پارلمان اردن
 
 

نمی خواهم طولانی صحبت کنم بلکه فقط به دو کلمه خلاصه می کنم می گویم همهٴ ما در این منطقه از خطر صهیونیستها و وجود دولت یهودی که برای تجزیه منطقه تلاش می کرد رنج می بردیم، اما ناگهان با یک دشمن دیگر روبه رو شدیم که خطر ایران از رژیم آخوندی بود که به نحو غیرطبیعی منطقه را از هم گسست و آن را بر اساس اصول مذهبی و فرقه گرایی تقسیم کرد؛ در امور کل منطقهٴ عربی دخالت کرد، گاهی تحت عنوان صدور انقلاب و گاهی تحت عنوان ترویج مذهب و تحت نام های دیگر. این خطری که منطقه را از هم می درد و آن را به وضوح در سوریه و عراق می بینیم. راه حل این است که همهٴ امت اسلامی با همدیگر برای سرنگونی رژیم آخوندهای حاکم بر تهران همکاری کنند و این راه حل است و باید که همه با هم کار کنند برای سرنگونی این رژیم که به جان منطقه افتاده و آن را نابود می سازد، و عراقیان دست به قیام علیه مالکی زدند، مالکی که (رژیم) ایران اصرار بر ماندن او داشت و او را با همکاری آمریکا بر عراق تحمیل کرد تا این کشور را تجزیه کند. ما از خداوند متعال در این روزهای مبارک خواستار هستیم که انقلابیون عراق را یاری رساند و رژیم مالکی را پایان دهد و انقلابیون سوریه را یاری رساند و به رژیم بشار اسد پایان دهد. از اردن به شما درود می فرستیم. ما از سیل ورود پناهندگان از سوریه و از عراق رنج می بریم و ما نگران آینده هستیم؛ اما از پارلمان اردن به شما درود می فرستیم و سندی دارم که شامل اکثریت نمایندگان پارلمان اردن در حمایت از مجاهدین خلق می شود که با آرمان عادلانه اشرف و لیبرتی همبسته هستند. خوشبختم که آن را به خانم مریم رجوی تقدیم دارم، همراه با عکسی از بتراء که سمبل اردن است.
این تصویر بتراء شهر تاریخی اردن است. این شهر یکی از عجایب هفت گانه جهان است، و این اسامی نمایندگان امضاکننده بر این سند است که به خانم مریم رجوی تقدیم می داریم. متشکرم.

جمال قمو نمایندهٴ پارلمان اردن
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم. خواهر مریم رجوی، خواهران و برادران مجاهد در سازمان مجاهدین خلق و حضار گرامی، ماه مبارک رمضان را به شما تبریک می گویم. امیدوارم شما به کشورتان برگردید و از نعمت آزادی کامل برخوردار شوید. این سومین بار است که من در کنفرانس مجاهدین خلق شرکت می کنم و هر بار ایمانم به این که این سازمان، سازمانی است که خواهان عدالت، حقوق شهروندی و حقوق بشر است، بیشتر می شود. هنگامی که اخباری از لیبرتی و اشرف را می شنوم بیش از پیش به این نتیجه گیری می رسم که همهٴ ما بایستی برای مقاومت در برابر این جریان ظالم و سرکوبگر متحد شویم. آخوندها آمده اند تا تمامی منطقه را نابود کنند و عملاً برای ویران کردن منطقه و به عقب راندن آن برای صدها سال، دست به تاخت و تاز می زنند. من دستهای همهٴ شما را می فشارم و می گویم که انشاءالله ما در پارلمان اردن از شما حمایت می کنیم و از مقاومت شما حمایت می کنیم. ما موضوع فلسطین را مسألهٴ اصلی می دانیم که موضوع محوری برای تمام اعراب است و معتقدیم که فلسطین آزاد نخواهد شد مگر این که تمامی مردم عرب و مسلمان آزاد شوند. ما از همهٴ شما حمایت می کنیم. از شما متشکرم و برایتان آرزوی پیروزی دارم.

نجاح العزه نمایندهٴ پارلمان اردن
 
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
و درود به سرورمان محمد (ص) اشرف مخلوقات
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده، جناب آقایان حضار
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
بله اسلام دموکراتیک بردبار راه حل است. درود به این مردم عظیم به خاطر این مجاهدین تحت رهبری بانویی که برای احقاق حق مبارزه می کند. مادامی که این چهره های مصمم نیک برای تحقق آرمان و مبارزه برای آن در نبود عدالت وجود دارند، این حقوق از بین رفتنی نیست. البته عدالت در آسمان وجود دارد. می گویند مجاهدین خلق تروریست هستند. یا عجبا! پس کسانی را که دست به کشتار و تخریب و آواره کردن و نقض حقوق بشر می زنند چه باید بنامیم؟ آنچه در کشورهای ما، در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، مصر و تمامی کشورهای خاورمیانه می گذرد به نفع کیست؟ آنچه را که دیده ایم و همه روزه می بینیم عین تروریسم است. آنها با بی رحمی و بدون ترس به انواع مختلف اقدامات تروریستی دست می زنند. اما باید غلبه کرد و پرچم پیروزی را برافراشت. و باید حق به صاحبانش در هر نقطه یی که باشند برسد.
برادران و خواهران همدردم.
درود فراوان به شما، و خداوند ما و شما را یاری کند و این گردهمانیی بزرگی که برگزار شد در سال آینده انشاالله در تهران برگزار شود. پیروزی نزدیک است. از شما متشکرم.

عبدالقادر الحباشنه نمایندهٴ پیشین پارلمان اردن
 

من خیلی خوشبختم و دو سلام دارم. اولین سلام برای مبارز و مجاهد مریم رجوی و تمامی مبارزان و مجاهدان خلق و در ابتدا درود به شهدا.
اما سلام دوم برای مجاهد مریم رجوی است که مرا واداشت تا در این روز درنگی کنم و بایستم و به یاد بیاورم و بوی عبدالناصر را استشمام کنم و بوی یک و نیم میلیون شهید.
مشکل ایران این است که بعد از یک انقلاب مردمی واقعی که در سال 1979 صورت گرفت، آخوندها توانستند آن را به سرقت ببرند همان طور که بعد از انقلاب مصدق دست به خیانت زدند. هر ایرانی با تاریخ مصدق آگاه است و می داند، اینها بودند که بعداً تظاهرات علیه مصدق را هدایت کردند. و اگر بخواهیم دین را نفی نکنیم می گویم ما دینی را قبول داریم که از فرقه گرایی به دور باشد. ما دینی را قبول داریم که از تبعیض مذهبی به دور باشد. ما دینی را قبول داریم که اسلام را محترم می شمارد و اولین چیزی را که محترم می شمارد آزادی انسان و کرامت انسانی او است، یعنی این که این دین، دین رحمت است برای همگان. آرزوی موفقیت کامل برای همه دارم، و می دانم که این سخنان در صورتی که عملی نشود، در واقع حرفی بیش نیست. چون مبارزه طولانی است و متأسفانه منافع کشورها از جمله کشورهای غربی که فکر می کنم در مواضعشان ناصادق هستند و در مواضعشان دقیق نیستند. متشکرم.

بسام البطوش نمایندهٴ پارلمان اردن
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
خانم مریم رجوی، خانم ها و آقایان حضار
منطقهٴ ما متأسفانه در گرو دو خواسته ایران و آمریکا قرار گرفته است. منطقهٴ ما همچنین در گرو دو جنگ بین دو مسأله است. بین آزادی و بنیادگرایی مذهبی. این نیروها و این افکار همه خلاصه می شود در ایران. اولین بار است که افتخار حضور در این رویداد جهانی را دارم و شیفته توان جنبش مجاهدین خلق در کسب هواداران، طرفداران و رهبریهای سیاسی، فکری و پارلمانی در سراسر جهان هستم. برای شما آرزوی موفقیت دارم، من هوادار آزادی هستم، چه در لیبرتی و یا هر جای دیگر، به ویژه اینکه ما در جهانی و در منطقه یی به سر می بریم که دچار مصائبی شده، در آن آزادی وجود ندارد و از حقوق بشر در آن خبری نیست. فکر می کنم درد و رنج مردم فلسطین و مسألهٴ فلسطین در درجه اول و مهمترین قضیه در این جهان است که نشاندهندهٴ این است که در نبود آزادی و عدالت چه مصائبی برای خلق ها پیش می آید.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

مصطفی العماوی نمایندهٴ پارلمان اردن
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
خانم رئیس جمهور مریم رجوی
بابت این افطار و استقبال و گردهمایی با شکوهی که در این کشور برگزار شد. متشکرم. خلاصه بگویم، ننگ و عار بر حاکمان عربی که عراق و سوریه را نابود ساخت. ننگ و عار بر کسی که علیه عراق و سوریه توطئه کرد و کسی که علیه فلسطین این مسألهٴ مرکزی ما توطئه کرد. آنچه در عراق از ظلم و خون می گذرد و آنچه در سوریه می گذرد می گویم که ایران از آخوندها آزاد نمی شود الا این که عراق را از این دولت فاسد آزاد بسازیم و همچنین آنچه در سوریه برادر می گذرد باری است بر دوش کلیه کشورها. شرم بزرگتر بر آمریکاست که علیه این خلقها توطئه کرد. متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر