جمعه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۹۳

6:32:56 AM 1393/2/19
مریم  رجوی
مريم رجوی

خانم مريم رجوی در مجلس ملی فرانسه: روابط اقتصادی با رژيم ايران بايد مشروط به توقف اعدام و شکنجه شود

آقای رئيس!
خانمها و آقايان نماينده!
می خواستم قبل از هر چيز از شما بابت برگزاری اين جلسه در اين جا، در خانهٴ دموکراسی فرانسه، تشکر کنم. به طور خاص از کميته پارلمانی برای ايران دموکراتيک، به خاطر زحماتی که برای دفاع از ارزشهای جهانشمول و حمايت از مبارزه مردم ايران برای آزادی و دموکراسی می کشد، سپاسگزارم.
وضعيت حقوق بشر در ايران، بحرانی است. از زمان انتخاب روحانی تا کنون بيش از 700نفر در ايران اعدام شده اند.
روز 17آوريل، فاشيسم دينی حاکم بر ايران، در يک يورش وحشيانهٴ برنامه ريزی شده، به زندانيان سياسی در زندان اوين، شمار زيادی از آنان را به شدت مجروح و مصدوم کرد و مانع انتقال مجروحان به بيمارستان شد و در برابر خشم مردمی و اعتراضات خانواده ها طبق معمول رژيم می خواست تقصير را به گردن قربانيان بيندازد. متأسفانه اين جنايات توسط دولتهای غربی ناديده گرفته شده و حتی اکثر آنها از يک محکوميت ساده هم دريغ کرده اند.

با روی کارآمدن روحانی عده يی تلاش کردند که چنين وانمود کنند که تغييری در راه است. جامعه بين المللی اميدوار بود که بتواند تهديدات برنامه اتمی نظامی رژيم را خنثی کند.
رژيم نيز که در وضعيت وخيم اقتصادی است، برای برداشته شدن تحريمهای بين المللی، توافقنامه ژنو را امضا کرد. اما اين توافقنامه، تنها برنامه دستيابی رژيم به بمب هسته يی را به تعويق انداخته است. رژيم توانسته سايتهايش را حفظ کند و حتی توان غنی سازی خود را بالا ببرد. به موازات آن، برنامه موشکهای بالستيک خود را بدون نگرانی ادامه می دهد. خامنه ای ولی فقيه رژيم اخيراً در ديدار با متخصصان و کارگزاران برنامه هسته يی رژيم گفت که هيچ يک از دستاوردهای هسته يی رژيم برچيده نخواهد شد.
همزمان رژيم، به دامن زدن به بحران منطقه ادامه می دهد و با هزاران پاسدار، نيروهای عراقی وابسته به خود و حزب الله لبنان، عامل اصلی جنگ در سوريه است. همچنين حکومت عراق و گروه های اصلی تروريستی در منطقه را کنترل می کند.
بيهوده نيست که روحانی، سفيری را برای نمايندگی رژيم در سازمان ملل انتخاب می کند که يک گروگانگير بوده و در ترور محمد حسين نقدی، نمايندهٴ شورای ملی مقاومت ايران در رم، در سال 1371 شرکت داشته است. البته رژيم او را بهترين ديپلومات خود معرفی کرد. در اين رابطه حقيقت را می گويد چرا که بهترين ديپلومات اين ديکتاتوری، تنها يک گروگانگير و يک تروريست می تواند باشد.
رژيم می خواست وانمود کند که با کش دادن مذاکرات، بحرانهايش را علاج خواهد کرد؛ اما تورم 35 در صدی و بيکاری با نرخ 30در صد، رژيم را با يک جامعه شورشی مواجه کرده است. در نتيجه، رژيم بيش از هر زمان ديگر، خود را با خطر سرنگونی و روحيه مقاومتی که در حال گسترش است، مواجه می بيند.
همزمان با افزايش اعدامهای روزانه در ايران، رژيم، سرکوب مجاهدان اشرف و ليبرتی را از طريق دولت دست نشانده اش در عراق افزايش داده است. در آستانهٴ شروع مذاکرات اتمی، قتل عام در اشرف در اول سپتامبر، سازمان داده شد و فشارهای روزمره در کمپ ليبرتی، همراه با محاصره پزشکی و غذايی، افزايش پيدا کرده است. روز 8ارديبهشت، محمد بابايی، نوزدهمين شهيد محاصره پزشکی در ليبرتی، به شهادت رسيد. از سرنوشت گروگانهای اشرفی، که در روز 10شهريور1392 توسط نيروهای عراقی ربوده شدند نيز، هيچ خبری در دست نيست.
من در اين جا مايلم به فرانسه به خاطر آزادی چهار خبرنگار گروگان فرانسوی در سوريه، تبريک بگويم. همبستگی و اتحاد جامعه فرانسه و احزاب سياسی در اين زمينه، يک نمونهٴ بارز بود. ما اميدواريم که فرانسه در زمينه حفاظت از ساکنان ليبرتی و نجات جان گروگانهای اشرف، پيشتاز باشد. به خصوص که آمريکا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل، تحقيقات مستقل در رابطه با جنايات نيروهای مالکی در اشرف و ليبرتی را به فراموشی سپرده اند و با بی عملی در رابطه با حفاظت ساکنان، دست رژيم ايران و دولت عراق را برای جنايات بيشتر باز گذاشته اند. آن هم در شرايطی که جنگ و بحران و بی ثباتی در عراق تهديد در ليبرتی را به طور خطرناکی بالا برده است.
متأسفانه اکنون کشورهای غربی، با مشغول شدن به مذاکرات هسته يی و به طمع منافع تجاری، حقوق بشر در ايران و حفاظت از ساکنان ليبرتی را به فراموشی سپرده اند.
اسفبارتر اين که در چنين شرايطی رژيم از سفر هيأتهای پارلمانی و تجاری اروپايی استفاده می کند تا به مردم ايران و به زندانيان سياسی بگويد به رغم کشتار و اعدام و شکنجه، غرب در طرف نظام آخوندی است. من در اين جا از پارلمانترها و صاحبان صنايع می خواهم که مثل بسياری در اروپا که سفرهای خود را به ايران لغو کردند و حاضر نشدند کارت سفيد برای جنايات بيشتر به رژيم بدهند، اين دعوتها را رد کنند.
 
 

دوستان عزيز!
خاورميانه و جهان اسلام، مملو از بحرانهايی است که نه تنها سرنوشت منطقه، بلکه تا اندازه زيادی سرنوشت اروپا و جهان به آنها گره خورده است. ديکتاتوری مذهبی ايران، عامل اصلی ايجاد اين بحرانهاست به همين خاطر، اتخاذ يک سياست قاطع در مقابل اين رژيم، نه فقط ضرورت حل بحران در ايران و منطقه، بلکه نياز صلح بين المللی است. فرانسه با همه سوابق و ظرفيتها می تواند در اتخاذ چنين سياستی در سطح بين المللی نقش تعيين کننده داشته باشد. از اين رو ما جامعه بين المللی و به خصوص دولت فرانسه را دعوت می کنيم که:
اولاً: در زمينه مذاکرات هسته يی بايد پروتکل الحاقی را به رژيم تحميل کرد و غنی سازی و برنامه موشکی رژيم را به طور کامل متوقف کرد.
ثانياً: ادامه روابط اقتصادی بايد مشروط به توقف نقض حقوق بشر و پايان اعدام و شکنجه باشد. شورای امنيت بايد در مورد يورش وحشيانه به اوين و اعدامهای جمعی رژيم ايران، تحقيقات کند و مسئولان جنايت عليه بشريت را به عدالت بسپارد.
از سازمان ملل و آمريکا و اروپا می خواهيم که تحقيقات مستقل در مورد کشتار در اشرف و ليبرتی را پيش ببرند. اين بالاترين تضمين برای توقف اين جنايات است. بايد دولت عراق مجبور شود که اجازه تأمين الزامات امنيتی را در ليبرتی بدهد
ما خواهان انتقال سريع مجاهدان ليبرتی، به خصوص بيماران و مجروحان، به اروپا و آمريکا هستيم. ما در زمينه حقوق بشر و حفاظت ساکنان ليبرتی روی حمايت شما يعنی حمايت ارزشمند نمايندگان فرانسه حساب می کنيم.

خانمها، آقايان!
حضور گسترده شما در اين جا، با تمامی تمايلات و اعتقادات از راست و چپ، برای دفاع از ارزشهای مشترک و حقوق بشر عليه فاشيسم مذهبی نمايانگر رد کردن قاطع اطلاعات نادرست پخش شده توسط ملايان است.
به اميد روزی که مردم ايران بتوانند دوستان دوران سختی خود را در ايرانی رها شده از بنيادگرايی مذهبی، ارج بگذارند، ايرانی دموکراتيک و بر اساس جدايی دين از دولت.
متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر