جمعه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۹۳

8:16:48 AM 1393/2/19
کنفرانس در مجلس ملی فرانسه - 17اردیبهشت 1393
کنفرانس در مجلس ملی فرانسه - 17ارديبهشت 1393

سخنرانی نمايندگان مجلس ملی فرانسه در کنفرانسی با حضور مريم رجوی - ارديبهشت ۱۳۹۳

در کنفرانسی در مجلس ملی فرانسه با حضور خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران،

ژرار شاراس - نماينده مجلس ملی فرانسه، رئيس کميته پارلمانی برای يک ايران دموکراتيک گفت:
«خانم رئيس جمهور، همکاران گرامی، نمايندگان مجلس، خانم ها و آقايان
به نام کميته پارلمانی برای يک ايران دموکراتيک، مفتخرم که برای ششمين جلسه در مجلس ملی فرانسه ميزبان شما هستم و نيز برای سومين بار در سالن حزب اکثريت حکومتی، سالنی که نام يک جمهوريخواه نامدار را بر روی خود دارد. يک دموکرات و يک متفکر بزرگ. يعنی ويکتور هوگو.
البته حمايت ما از آرمان شما، يعنی دموکراسی برای ايران و صلح برای آن منطقهٴ حساس جهان يعنی خاورميانه، اين همبستگی به تعداد بيشتری از نمايندگان مجلس و همچنين سناتورهای بيشتری گسترش يافته و هم چنان حمايتی فراگير است. حمايتی شامل گرايش های مختلف سياسی. حمايتی فراگير و شامل گرايش های مختلف نمايندگان مجلس ملی. بله، چه در جناح چپ چه راست و چه ميانه باشيم، تنها واکنش ما در برابر آنچه در ايران تحت ديکتاتوری مذهبی حاکم واقع شده و هم چنان واقع می شود، فقط ابراز انزجار است.
زيرا حقيقت اوضاع در ايران همين است. اگر چه برخی رسانه ها با عجله تلاش کردند به ما بباورانند که با روی کارآمدن روحانی در ايران با يک رئيس جمهور مدره مواجه هستيم. اما شما به خوبی می دانيد که سرخوردگی از اين امر زمان زيادی طول نکشيد و امروز اين داده ها هستند که حرف می زنند؛ و گزارش های سازمان ملل و سازمانهای غيردولتی بين المللی می گويند، وضعيت حقوق بشر در کشور شما به شدت رو به وخامت گذاشته است. اين موضوعی است که در اين جلسه توسط تعدادی از سخنرانان مورد اشاره قرار خواهد گرفت. ما همچنين به موضوع هسته يی خواهيم پرداخت و مذاکره يی که از چند ماه پيش شروع شده است.
رژيم ايران تلاش می کند يک نوع شفافيت نشان دهد و بگويد که خواهان کسب سلاح اتمی نيست. موضوعی که ما برای شک دربارهٴ آن دلايل متعددی داريم. نه فقط به دليل رويکردش در مذاکرات، بلکه به دليل مشاهدهٴ رفتار خشونت بار و توسعه طلبانهٴ آن در کشورهای منطقه، به ويژه در عراق و سوريه؛ جاهايی که (اين رژيم) از ديکتاتورهای خونريز حمايت می کند.
سخنرانان همچنين به موضوع ديگری خواهند پرداخت که موضوع نگرانی دائمی کميته پارلمانی ماست: منظورم امنيت و حفاظت ساکنان کمپ ليبرتی است که حدود 3هزار تن از اعضای مجاهدين در آن مستقر هستند. آنها از زمان انتقالشان از کمپ اشرف در آنجا به سر می برند؛ اين جابه جايی با هدف انتقال آنها به کشورهای ثالث صورت گرفت، امری که هنوز محقق نشده است.
علاوه بر خطر روزمره حملات موشکی که تا کنون حدود 15 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته، در واقع اين يک اردوگاه بازداشت خودسرانه است که دولت عراق ايجاد کرده است؛ دولتی که خود وابسته به رژيم ايران است. پس اين پناهندگان ايرانی تحت يک بازداشت خودسرانه هستند. آنها در آنجا از حقوق پايه يی خود، مثل دسترسی به دارو و درمان، محرومند. چند لحظه قبل، يادبود يکی از اين شهيدان را برگزار کرديم؛ کسی که از رسيدن او به بيمارستان جلوگيری شد و جان باخت. همهٴ اعضای اين کمپ با اين محدوديتها، به ويژه محدوديتهای غذايی و دارويی، مواجهند.
دوستان گرامی اين يک بررسی کلی از موضوعاتی بود که در اين جلسه به آن پرداخته خواهد شد.
حالا من رشته سخن را با خوشوقتی بسيار به خانم مريم رجوی می سپارم».

برونو لورو - رئيس گروه اکثريت سوسياليست در مجلس ملی فرانسه
در ابتدا می خواهم چند کلمه يی به دوستان عزيز، خانم مريم رجوی گرامی و همکاران عزيز بگويم. از اين که ميزبان شما در سالن گردهمايی گروه سوسياليست هستم، بسيار خوشبختم. و به همين دليل اين سالن در اختيار شما قرار داده شده است. به خاطر اين که اين سالن بزرگترين سالن است، به حزب اکثريت تعلق دارد و علاوه بر آن متعلق به گروه سوسياليست است. اين را من در چندين نوبت به شما گفته ام که اين سالن در اختيار شماست تا در آن گردهمايی برگزار کنيد. اين اولين بار نيست که شما در آن حضور داريد.
ميزبانی از شما ساده نيست. برای اين که تا ديگران مطلع می شوند که من اين سالن را به شما داده ام، از من سؤال می کنند، چرا؟ به من می گويند که چه طور شد؟ در حالی که نمی خواهم زياد وارد اين موضوع بشوم، به شما دليل آن را می گويم. دليل اول شايد اين باشد که شما را دوستان عزيز خطاب کنم. وقتی می گوييم دوستان عزيز، به اين معنی است که در آن همچنين امکان بحث و اختلاف نظر بين ما وجود دارد. اين سالن را که من در اختيار شما گذاشته ام، حامل ارزشهای گروه (سوسياليست) است. می بينم، افرادی که اين جا هستند، خوب الزاماً همه سوسياليست نيستند و در بين آنها افراد راديکال هم وجود دارد، اعضای ساير گروه های سياسی نيز اين جا هستند، مثلاً افرادی از حزب او.ام.پ.چون ما در اين کشور ارزشهای مشترکی داريم که بر اساس آن معتقديم در موقعيتی قرار می گيريم که می توانيم با همديگر و با شما بحث و تبادل نظر کنيم.
من با ميزبانی از شما قطعاً از ارزشهای مشترکی که داريم بهره می برم. من شما را در نبردتان و اشکالی که در اين نبرد به کار می گيريد آزاد می گذارم. من هميشه به شما پيشنهاد می کنم، البته امروز ضرورتی در يادآوری آن نمی بينم که حتی الامکان از همهٴ ابزارهايی که در دسترس قرار دارند، از جمله از دموکراسی، استفاده کنيد تا بتوانيد دموکراسی را رو به جلو حرکت بدهيد.
برای به اشتراک گذاشتن اين ديدگاهها، بايد امکانی برای بيان آن وجود داشته باشد. و من به خوبی متوجه هستم که اين ظرف در مجلس فرانسه، ظرف مناسبی برای پژواک ديدگاههای شما است. و اين باعث افتخار فرانسه است. اين باعث افتخار فرانسه است و من خوشبختم که از اين جا امکان ارسال پيام هايی وجود دارد که پيام کينه نيستند. بلکه پيام اتحاد، پيام دموکراسی و پيام برای ترقی و پيشرفت هستند. زيرا من اميدوارم که در اسرع وقت يک فضای دموکراتيک به طور واقعی مهيا باشد. اين يک پيشرفت فوق العاده خواهد بود و اين پيشرفت با قدمهای کوچکی که شما طی ساليان گذشته ساختيد، محقق خواهد شد. ساليان بسيار طولانی برای رسيدن به چيزی که از نظر من تنها راه ممکن است و آن يک مقابلهٴ دموکراتيک است؛ چيزی که به مردم ايران اين امکان را می دهد تا رهبران خود را انتخاب کنند و در ادامه در جهتی که خودشان انتخاب کرده اند، تکامل پيدا کنند. به همين دليل من و همکارانم اين تالار را امشب، فردا و پس فردا در دسترس و اختيار شما قرار می دهيم. متشکرم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر